Browsing BI Open by Title
Now showing items 2530-2549 of 6147
-
Hvordan kan god ledelse bidra til å bygge dynamiske evner i et dynamisk marked
(Master thesis, 2022)Mange organisasjoner i må i dagens dynamiske markeder se etter nye måter å videreutvikle sin egen drift og portefølje på, for slik å møte nye behov i markedet og sikre økt inntjening. Dette krever en ny type ledelse, som ... -
Hvordan kan Godtlevert øke lønnsomheten per kunde på lang sikt?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven i Bedriftsutvikling for SMB ble skrevet våren 2017 i samarbeid med matkasseleverandøren Godtlevert. I starten av semesteret kom vi tidlig i samtaler med bedriften om hva slags utfordringer de hadde, ... -
Hvordan kan HIT The Gym styrke sin posisjon som et moderne og trendy treningssenter i Trondheim?
(Bachelor thesis, 2014-09-12)Denne oppgaven omhandler treningssenteret HIT The Gym. I markeder med flere sterke aktører, er det viktig å finne ledige posisjoner og relevante differensieringspunkter for å skille seg fra konkurrentene. Vi har derfor ... -
Hvordan kan industribedriften Elkem oppnå grønn vekst og bidra til det grønne skiftet?
(Master thesis, 2022)Det er åtte år til én av de store milepælene for å begrense menneskeskapte klimaendringer. I 2030 skal vi gjøre opp status for hvorvidt verden har nådd sine uttalte klimamål som ble bestemt i etterkant av signeringen av ... -
Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til norsk mekanisk industri. Deres kunder består ... -
Hvordan kan innflytelsestaktikker påvirke motivasjonen til deltidsansatte i detaljhandelen?
(Bachelor thesis, 2016)I denne oppgaven har vi sett på hvordan innflytelsestaktikker kan virke på motivasjonen. Studiet er gjennomført med utgangspunkt i Gary Yukls elleve generelle innflytelsestaktikker, og belyser hvordan en leders bruk av ... -
Hvordan kan intern kommunikasjon bidra til økt motivasjon og redusere usikkerhet i Oslo Business Forum 2021: Rethinking Business?
(Bachelor thesis, 2021)I 2016 startet bedriften Oslo Business Forum opp med mål om å utfordre norsk næringsliv og tilstanden den befant seg i. Oslo Business Forum arbeider prosjektbasert med leveranse av betydningsfulle konferanser hovedsakelig ... -
Hvordan kan JM øke kundetilfredsheten og intern effektivitet gjennom videreutvikling av "mine sider"?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypningsretningen “Forretningsutvikling og Digitalisering” ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven er skrevet av to studenter ved studieretningen “Økonomi ... -
Hvordan kan kommunikasjon og informasjonsflyt ut mot interessentene optimalisere prosjektsuksess?
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven tar for seg det såkalte utstillingsprosjektet til Offshore Northern Seas (ONS) som er et av ONS sine tre hovedpilarer under oljemessen som arrangeres i Stavanger. ONS er prosjekteier av utstillingen, ... -
Hvordan kan kulturbevisste ledelse påvirke salgsprestasjonen til ansatte i Varner?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven søker å belyse teamene ledelse, motivasjon og organisasjonskultur i kleskonsernet Varner. Problemstillingen søker å avdekke i hvilken grad ledelsen er bevisst på selskapets organisasjonskultur og hvordan denne ... -
Hvordan kan ledelsen, gjennom en endringsprosess, legge til rette for danningen av en ny organisasjonsidentitet?
(Master thesis, 2023)ormålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvordan en fisjonsprosess påvirker identiteten i det utfisjonerte selskapet, og mer konkret hvordan ledelsen gjennom en slik endringsprosess kan legge til rette for danningen ... -
Hvordan kan ledere håndtere sine medarbeideres følelser? En studie av sammenhengen mellom emosjonsregulering, emosjonsvalidering og LMX
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven ser vi på sammenhengen mellom emosjonsvalidering, emosjonsregulering og leder-medarbeiderrelasjoner (LMX). Emosjoner hjelper oss å respondere effektivt og energisk på muligheter og vanskeligheter i livet, ... -
Hvordan kan ledere legge til rette for at ansatte opplever mestring i prosjekter?
(Master thesis, 2023)Prosjektoppgaven sitt fokus har vært rettet mot et mykt prosjekt i Larvik kommune. Prosjektet heter Frida hvor målsettingen til prosjektet er å levere en digital løsning for samhandling med Larvik kommune, frivillige og ... -
Hvordan kan man omstrukturere forpleiningen i sjøforsvaret?
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne bacheloroppgaven har vært å sammenligne forpleiningen i Marinen og Kystvakten med tanke på å lære og dra erfaringer fra Marinens produksjonskjøkken. Målsetningen har vært å undersøke muligheten for ... -
Hvordan kan Mercur styrke sin posisjon i Trondheims kjøpesentermarked?
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Denne bacheloroppgaven omhandler kjøpesenteret Mercur i Trondheim. Oppgaven bygger videre på et strategidokument utarbeidet av de samme forfatterne høsten 2012. Den overordnete problemstillingen for oppgaven er som ... -
Hvordan kan Migris utvikle en blått hav-strategi
(Bachelor thesis, 2015-06-01)I denne oppgaven tar vi utgangspunkt i bedriften Migris og ser på problemstillingen ”hvordan kan Migris utvikle en blått hav-strategi?”. Utgangspunktet for vår problemstilling er at vi ønsker å utvikle en strategi for ... -
Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett?
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven fordyper seg hvordan mindre retailbedrifter innenfor sko- og tekstilsegmentet best mulig bør bruke sosiale medier og digital markedsføring for å oppnå omsetning på nett. Vi som skriver oppgaven er selv med ... -
Hvordan kan MTimes bli synlig og foretrukket av kunder ved kjøp av klokker og smykker på nett?
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en bacheloroppgave i Retail Management, og vi har sett på klokke og smykke bransjen på nett. Vi begynner med å fortelle litt om bransjen, og at globalisering og digitalisering er en økende del av markedet. Vi ... -
Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)I vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer ... -
Hvordan kan norske sofaprodusenter få en fordel i markedet?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi undersøkt hvilke attributter ved en sofa som er viktig for forbrukere som verdsetter lokal produksjon. For å få å et innblikk i bransjen har vi inngått et samarbeid med Sitwell, som er en ...