• Digitalisering av arkitektfirma 

      Valdersnes, Amalie; Aasebø, Casandra (Bachelor thesis, 2022)
      Oppgaven er et praktisk prosjekt i samarbeid med arkitektfirmaet JMN Plan og Arkitektur. Temaet for bacheloroppgaven er digitalisering som verktøy for ekspansjon og effektiv drift. I situasjonsanalysen benyttes rikt bilde, ...
    • Digitalisering i restaurantbransjen 

      Wester, Birgit Kyvik; Helliesen, Sofie Sørbø (Bachelor thesis, 2021)
      «Nye teknologier fører med seg omstillinger som setter samfunn på prøve. En sentral utfordring er å håndtere konsekvensene når teknologi gjør menneskelig arbeidskraft overflødig, og vi må skape nye jobber» (Næringslivets ...
    • Digitalisering og rekonstruering av serviceprosesser hos Power 

      Pooriyan, Salar (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven er gjennomført som en praktisk oppgave, og er skrevet som en del av fordypningen forretningsutvikling og digitalisering ved Handelshøyskolen BI –Campus Oslo. Bacheloroppgaven er skrevet i samarbeid ...
    • DNB Eiendom : hvordan vinne kunden? 

      Hammervold, Linn; Larsen, Stine Drabløs; Nerland, Linn Kristin (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Denne oppgaven omhandler DNB Eiendom i Trondheim og tar for seg temaet kommunikasjon, hvor problemstillingen er som følger: “Hvordan kan DNB Eiendom øke sin oppdragsmengde gjennom bruk av riktig kommunikasjon på befaring ...
    • Doing well by doing good: Samfunnsansvarets effekter på omdømmet 

      Honoré, Peter Jong; Helland, Ingvild (Bachelor thesis, 2016)
      Denne oppgaven er en studie av strategien samfunnsansvar som et virkemiddel for et forbedret omdømme og forbrukeres holdninger til dette. Følgende problemstilling er utviklet for studien: Hvilke forbrukerholdninger ligger ...
    • Domene Autoritet og SERP plassering 

      Birkeland, Michael (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven har jeg sett på Domene Autoritet, hva det er og hvorfor bedrifter bør bry seg. Jeg har gjennomført regresjonsanalyser for å bevise korrelasjonen mellom Domene Autoritet og SERP rangering. Hensikten med ...
    • Dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten - Basert på samhandlingsreformen - Et kvalitativt studie av Sykehuset i Vestfold og Telemark og Sandefjord 

      Hamre, Stig; Rygh, Camilla Tuyet (Bachelor thesis, 2022)
      Temaet i denne oppgaven er dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten, basert på samhandlingsreformen. Samhandling mellom spesial- og kommunalhelsetjenesten har vært et aktuelt tema og utviklingsområdet i mange år. ...
    • Dypdykk i ledelsesbarometeret 

      Fortun, Daniel Andrê (Bachelor thesis, 2019)
      I det norske arbeidsmarkedet står ledere på inntektstoppen. I 2017 tjente ledere i snitt 38,9 prosent mer enn gjennomsnittlig norsk inntekt. Det Norske Ledelsesbarometeret kartlegger gjennomsnittlig lønn og utviklingen ...
    • e-Scape 

      Gjertsen, Fredric Finzi; Hansen, Fredric Staksrud; Foldal, Stian Stolsmo (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å bearbeide den valgte problemstillingen. Denne oppgaven vil med hjelp fra undersøkelser, analyser og teori kartlegge veien til markedet for bedriften e-Scape AS. Blant annet skal ...
    • Effekten av arbeidsinnvandring på produktiviteten i det norske arbeidsmarkedet 

      Eide, Marthe Enger (Bachelor thesis, 2017)
      Formålet med denne oppgaven er å studere effekten av økt arbeidsinnvandring på produktiviteten i det norske arbeidsmarkedet. Ved bruk av relevante data estimeres Cobb-Douglas produktfunksjonen med andel arbeidsinnvandr ...
    • Effekten av auditive virkemidler på Instagram 

      Hjorth, Camilla Tranås; Vethe, Lone Heggtveit; Skagefoss, Rikke (Bachelor thesis, 2023)
      Fremveksten av vertikalt videoinnhold på sosiale medier skaper behov for ny innsikt om sensorisk markedsføring. Likevel vet vi i dag svært lite om hvordan lyden på audiovisuelle plattformer påvirker forbrukere. Denne ...
    • Effekten av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsering på Instagram 

      Engeland, Jenny Samuline Vingen (Bachelor thesis, 2023)
      Oppgåva tek føre seg bruken av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsar på Instagram. Bakgrunnen for temaet ligg i ein interesse vedrørande merkevarebygging og retorikk i sosiale medium. Over tidene har ein sett ein ...
    • Effekten av felles forståelse 

      Hermanrud, Simern; Moksnes, Kunt Andre Tufteland; Strømsjordet, Nina (Bachelor thesis, 2016-03-01)
      Temaet for denne bacheloroppgaven i BTH2532 omhandler kunnskap, læring og kompetanseoverføring hvor den avgrensende problemstilling er: ”Hvordan håndteres kompetanseoverføring i og mellom prosjekter i NCC”. Vi ønsker ...
    • Effekten av konkurranser som markedsføringstiltak på Instagram 

      Berland, Irene; Furnes, Synnøve Alise (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bachelor oppgaven er bygget opp etter ITMARD struktur, som vil si at den består av innledning, teori, metode, analyse, resultat og en drøftedel som inneholder konklusjon. Avslutningsvis inneholder den kritikk til ...
    • Effekten av kortsiktige sjokk i oljeprisen 

      Grydeland, Ingrid Ødegaard; Gjersøe, Fredrikke Oline (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven tar sikte på å undersøke makroøkonomiske effekter som følge av sjokk i oljeprisen. Dette vil måles ved å analysere hvordan sjokk i oljeprisen påvirker arbeidsledighet i Norge. Sjokkene som studeres ...
    • Effekten av personifisering og storytelling 

      Asp, Stine Haugan; Torbergsen, Stine Marlen Wiik (Bachelor thesis, 2020)
      Å skape innhold som engasjerer og interesserer målgruppen, og det å sikre varige relasjoner blant potensielle og eksisterende kunder gjennom overbevisende innhold er en kunst - og kalles innholdsmarkedsføring. Selv ...
    • Effekten av Scrum Zero Emission Citizen 

      Bremer, Natalie Elise Norton (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg Zero Emission Citizen som utvikles av TietoEvry, Ducky og Asplan Viak. Besvarelsen vil ta utgangspunkt i teamet til TietoEvry, da det er min kontaktbedrift. Prosjektet handler om å ...
    • Effekten av Software-as-a-Service som distribusjonsmodell for oppstartsbedrifter som leverer Fintech-tjenester 

      Didriksen, Ruben (Bachelor thesis, 2019)
      Internettet er blitt en del av hverdagen til milliarder av mennesker, og har skapt en svært lukurativ markedsplass for både veletablerte selskaper, og oppstartsbedrifter. Flere, og flere selskaper tilbyr tjenester over ...
    • Effekten av TikTok-anbefalinger på forbrukernes kjøpsintensjon: En studie om faktorer og kjønnsforskjeller 

      Størdal, Amalie Stokken; Skagen, Anna Eline Flø (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring og baserer seg på den stadige endringen i markedsføring på sosiale medier hvor produktanbefalinger på plattformen TikTok er en økende ...
    • Effekter av produktplassering 

      Gjerde, Christine Hoel; Sandstad, Mari; Dale, Anja (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Vi har i denne oppgaven undersøkt hvilke effekter produktplassering i norske filmer kan ha på forbrukeres kjennskap, holdninger og atferd til de plasserte produktene. Produktplassering er en mediekanal på lik linje med de ...