• Bacheloroppgave i Retail Management 

      Rygh, Magnus Rustad; Kjellemo, Erik Aleksander (Bachelor thesis, 2016)
      Vi starter med å presentere dagligvarebransjen og generell informasjon, dette gjøres for å få et bilde over nåsituasjonen og hvordan konkurransearenaen er i skrivende stund. Det var også viktig for oss å definerer ...
    • Bacheloroppgave i Retail Management 

      Krøglid, Helene; Tafjord, Josefine Vadset (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er fordelsprogram, der vi har kommet frem til følgende problemstilling: “Er fordelsprogram utslagsgivende ved valg av butikk?: med Kiwi som case” Oppgaven starter med en presentasjon ...
    • Bacheloroppgave om kjøpesentre i Norge 

      Sjølyst, Ane; Nilsen, Charlotte Søgaard; Strand, Synne Skoe (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven omhandler revitalisering av norske kjøpesentre, og hvordan skape attraktivitet blant disse. På bakgrunn av dette ble følgende problemstilling utarbeidet: “Hva kan norske kjøpesentre gjøre for å skape ...
    • Effekter ved implementering av en omnikanal-strategi med bruk av pop-up store. 

      Lauvhaug, Annine Fredriksen; Fronth-Andersen, Julie (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med vår bacheloroppgave er å belyse hvilke effekter Nelly kan oppnå ved implementering av en omnikanal-strategi, samt hvilke utfordringer og muligheter som fører med opprettelse av en pop-up store. Basert på ...
    • Er det slik at generasjon X har en annerledes kjøpsprosess sammenlignet med generasjon Y? 

      Ertenstein, Regine Sjøli; Dahl, Marte Ådlandsvik; Lundqvist, Klara Ellen Bois (Bachelor thesis, 2018)
      I denne bacheloroppgaven har vi tatt utgangspunkt i generasjon X, født mellom år 1965 - 1979 og generasjon Y, født mellom år 1979 - 1996. Vi ønsket å fordype oss i kjøpsprosessen og dens betydning for generasjonene ved ...
    • Handelslekkasje ved Kleppestø Senter 

      Erlandsen, Charlotte (Bachelor thesis, 2017)
      Denne oppgaven tar for seg handelslekkasjen som preger Kleppestø Senter. Jeg vil prøve å avdekke hvilke faktorer som fører til denne lekkasjen, og hvordan Kleppestø Senter kan redusere den. For å besvare problemstillingen ...
    • Hvilke faktorer førte Moods of Norway fra eventyrlig suksess til fiasko? 

      Holm, Mia; Haraldsen, Helene; Andresen, Tina Cecilie Hoel (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg merkenavnet og klesprodusenten Moods Of Norway og deres reise fra eventyrlig suksess til konkurs høsten 2017. Det er nettopp også dette problemstillingen vi har utarbeidet forteller; Hvilke ...
    • Hvilke holdninger påvirker kjøp og konsum av økologisk brød? 

      Kjeldedal, Stine Mathilde; Arnesen, Ingerid Isabell; Fjelltun, Elisabeth (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven handler om hvilke holdningsattributter som er avgjørende når forbrukeren står ovenfor et valg av økologisk brød. På bakgrunn av dette er problemstillingen: “Hvilke holdninger påvirker kjøp og konsum av ...
    • Hvordan kan MTimes bli synlig og foretrukket av kunder ved kjøp av klokker og smykker på nett? 

      Skjæret, Penprapha; Stranden, Iris Anna (Bachelor thesis, 2018)
      Dette er en bacheloroppgave i Retail Management, og vi har sett på klokke og smykke bransjen på nett. Vi begynner med å fortelle litt om bransjen, og at globalisering og digitalisering er en økende del av markedet. Vi ...
    • Millennials og Omni-kanal fashion 

      Montelibano, Emil (Bachelor thesis, 2018)
      Digitaliseringen av bedrifter er et tema de fleste etablerte bedrifter ikke kommer foruten. Yngre generasjoner av forbrukere er svært teknologivant og svært aktive i flere digitale kanaler. I denne sammenheng er det blitt ...
    • Multikanalstrategien til Telenor 

      Joheim, Audun; Mikalsen, Celine Hopen (Bachelor thesis, 2017)
      Hensikten med oppgaven er å undersøke hvordan Telenor i en stor bransje differensierer seg mot konkurrentene ved bruk av multikanalstrategi, og hvordan kundelojaliteten og tilfredsheten blir påvirket av det. Oppgaven ...
    • Omnikanalstrategi i klesbransjen. 

      Vold, Maja; Fimland, Emilie Scherer; Berg, Marthe (Bachelor thesis, 2018)
      Hensikten med denne bacheloroppgaven er å belyse hvilke områder bedrifter i klesbransjen er nødt til å fokusere på, og hva som kreves for å etablere en sømløs omnikanalstrategi. Med utgangspunkt i dette har vi kommet ...
    • Påvirkningen av digital endring i handelsmarkedet - Vita 

      Knarvik, Karoline; Kristoffersen, Linn (Bachelor thesis, 2018)
      I denne bacheloroppgaven fokuserer vi på hvordan en digital omnichannel strategi påvirker markedet, mer presist kundestrømmen til fysisk butikk. Vi har tatt for oss Norges største kosmetikkjede Vita, og skal se nærmere ...
    • Velg de rette ordene: En studie om konverterings- og kostnadsegenskaper ved norske søketermer på Google Search Ads 

      Mariani, Caterina (Bachelor thesis, 2021)
      Betalt søk spiller en stadig viktigere rolle innenfor varehandel, særlig fordi det ligger tett kundens beslutningsprosess. Dette annonseringsverktøyet er ikke kun et rent tillegg til markedsføringsmiks, men heller et ...
    • Virkemidler i endringsprosesser 

      Overå, Hans-Magnus (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har jeg undersøkt temaet virkemidler i endringsprosesser. For å dekke mitt ønskede fagområde har jeg valgt følgende problemstilling: ”Hvilke virkemidler motiverer selgere i en organisasjon som er i ...
    • Wrangler : Hvordan har relanseringen av Wrangler nådd ut til ønsket målgruppe? 

      Hamza, Aliaa; Heien, Mari (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven omhandler relanseringen til merkevaren Wrangler, der vi har kommet frem til følgende problemstilling: «Hvordan har relanseringen av Wrangler nådd ut til ønsket målgruppe?» Innledningsvis presenteres ...