• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilke faktorer førte Moods of Norway fra eventyrlig suksess til fiasko?

Holm, Mia; Haraldsen, Helene; Andresen, Tina Cecilie Hoel
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1971150.pdf (1.496Mb)
VEDLEGG 1 MoN[1].pdf (59.13Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2573126
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven tar for seg merkenavnet og klesprodusenten Moods Of

Norway og deres reise fra eventyrlig suksess til konkurs høsten 2017. Det er

nettopp også dette problemstillingen vi har utarbeidet forteller;

Hvilke faktorer førte Moods of Norway fra eventyrlig suksess til fiasko?

For å besvare denne problemstillingen har vi belyst interne undersøkelsesområder

vi mener kan ha hatt en medførende grunn til konkursen. Innad i disse områdene

har vi ved hjelp av ulike relevante teorier forsøkt å belyse situasjonen MoN har

vært i de siste årene for å forstå hvorfor utfallet ble som det ble. For å avgrense

oppgaven har vi valgt å fokusere på interne faktorer i MoN som førte til konkurs.

Vi har ikke tatt høyde for ekstern påvirkning.

Oppgaven er delt inn i ulike hoveddeler.

I del en av oppgaven ser vi nærmere på trender i den norske retail bransjen. Vi ser

først på hvordan retail bransjen med fokus på bekledningsbutikker utvikles i

Norge før vi ser på økende bruk av e-handel og digitale trender som er i sterk

vekst både i Norge og i verden.

I del fire tar vi for oss et metode kapittel. Her forteller vi hvilket design vi har

benyttet oss av i oppgaven og både hvilke sekundær og primærkilder vi skal

bruke, samt hvorfor vi har valgt akkurat dette designet og fremgangsmåten.

I neste del har vi analysert dybdeintervjuene og identifisert fire faktorer vi mener

var utslagsgivende for Moods of Norway i reisen fra suksess til fiasko. Disse

faktorene har vi så formulert inn i 4 undersøkelsesområder som vi har redegjort

for nærmere ved å benytte oss av ulike teorier og artikler for å belyse hvorfor vi

mener de valgte områdene er svært relevante.

I den siste delen av oppgaven vil vi først oppsummere hovedessensen i

undersøkelsesområdene før vi videre kommer med noen generelle anbefalinger til

andre bedrifter i samme bransje. Disse anbefalingene har vi gjennom vårt arbeid med oppgaven kommet frem til av egne refleksjoner. Sist men ikke minst har vi

svart på vår problemstilling med endelig konklusjon.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit