• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Velg de rette ordene: En studie om konverterings- og kostnadsegenskaper ved norske søketermer på Google Search Ads

Mariani, Caterina
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2910607.pdf (2.760Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2787683
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Betalt søk spiller en stadig viktigere rolle innenfor varehandel, særlig fordi

det ligger tett kundens beslutningsprosess. Dette annonseringsverktøyet er ikke

kun et rent tillegg til markedsføringsmiks, men heller et sentralt og konstant

berøringspunkt med kunden. Det er da viktig å forstå hvordan det kan brukes på

en mest mulig effektiv måte innenfor varehandel.

Tidligere forskning har vist at det kan distingveres mellom to ulike

søkeatferder, med ulike konverteringsrater og søkeinnsatser. Videre ble det

kartlagt at mer spesifikke og sjeldnere brukte søketermer fører til bedre

annonseringsresultater. Disse studiene har derimot ikke ennå gitt en komplett

forståelse om temaet, blant annet fordi de ikke omfattet norsk søk.

Denne studien tar for seg sammenhengen mellom søketermegenskaper,

konverteringsrate og kostnader ved norske søketermer på Google Search Ads.

Studien benytter seg av kvantitativ og deskriptiv analyse. Studien fant ut at

egenskapen CTR er assosiert med lavere annonsekostnader, men også med lavere

konverteringsrate. Praktiske implikasjoner for bransjen er å bruke CTR-kriterium

i utvelgelse av søketermer på en nyansert og bevisst måte, ved å ha i mente at mer

trafikk (høyere CTR) ofte er forholdsvis mindre konverterende (lavere

konverteringsrate). Dette er i tråd med tidligere forskning om ulikheter i

søkeatferd og konverteringspotensialet. Allikevel har høyere CTR stort sett en

positiv innvirkning på annonseringseffektivitet, fordi det minsker

annonsekostnader (lavere CPC), og fordi den negative effekten ovenfor

konverteringsraten er relativt begrenset.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2021
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit