• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wrangler : Hvordan har relanseringen av Wrangler nådd ut til ønsket målgruppe?

Hamza, Aliaa; Heien, Mari
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1971684.pdf (4.321Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2571367
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
Denne bacheloroppgaven omhandler relanseringen til merkevaren Wrangler, der

vi har kommet frem til følgende problemstilling:

«Hvordan har relanseringen av Wrangler nådd ut til ønsket målgruppe?»

Innledningsvis presenteres Wrangler og deres relansering, bakgrunn for valg av

oppgave samt oversikt over bransjen de opererer i. Videre vil et teoretisk

rammeverk anvende relevant litteratur for å besvare vår problemstilling. Teoriene

vi har vektlagt er i hovedsak Kellers merkepyramide, markedsmiksen og

produktets livssyklus. Tiltak har blitt utformet med utgangspunkt i det teoretiske

rammeverket.

I metodedelen redegjør vi for forskningsprosessen som er utformet med et

eksplorativt design gjennom kvalitative dybdeintervjuer, og deskriptivt design

gjennom en kvantitativ spørreundersøkelse utarbeidet i Qualtrics.

Dybdeintervjuene ble anvendt for å anskaffe et tydelig bilde av dagens situasjon,

som vi videre ønsket å benytte i utarbeidelsen av spørreundersøkelsen.

Undersøkelsen ble operasjonalisert med utgangspunkt i merkepyramiden og

markedsmiksen, og ble deretter pre-testet før gjennomføring av endelig

undersøkelse.

Innhentet data ble til slutt presentert og drøftet gjennom en kombinasjon av

dybdeintervjuer og spørreundersøkelsen. Det fremkom av analysen at mindretallet

av respondentene og målgruppen kjente til Wranglers relansering. Flertallet hadde

imidlertid kjennskap til Wrangler som merkevare, men i relativt liten grad.

Det viktigste kriteriet for Wrangler vil være å øke kjennskap blant forbrukerne

gjennom synlighet, ved å basere seg på elementene i markedsmiksen. For å nå den

yngre målgruppen må assosiasjoner som gøy og ungdommelig kommuniseres

tydelig. På bakgrunn av analysene og undersøkelsesspørsmålene har vi kommet

frem til en rekke tiltak som går i Wranglers favør, for å kunne oppnå vellykkede

lanseringer mot ønsket målgruppe i fremtiden.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit