• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Handelslekkasje ved Kleppestø Senter

Erlandsen, Charlotte
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1693814.pdf (3.752Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2465857
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne oppgaven tar for seg handelslekkasjen som preger Kleppestø Senter. Jeg vil

prøve å avdekke hvilke faktorer som fører til denne lekkasjen, og hvordan

Kleppestø Senter kan redusere den.

For å besvare problemstillingen på best mulig måte, har jeg tatt for meg teorier om

strategisk senterledelse, attraktivitet, forbrukeratferd og handelstrener. Teoriene

som er tatt i bruk er beskrevet og forklart i forkant av hvert kapittel.

Jeg har samlet inn relevant data både via kvalitative og kvantitative undersøkelser,

som har vært nødvendig for å utføre analyser med utgangspunkt i problemstillingen.

Det ble gjennomført ni fokusgruppeintervjuer, og spørreundersøkelsen min hadde

101 respondenter.

Videre har jeg tatt i bruk metode og dataanalyse for å analysere dataene fra den

kvalitative og kvantitative undersøkelsene, hvor jeg sammen med flere analyser har

benyttet meg av både clusteranalyser og en faktoranalyse.

Basert på tall fra Statistisk Sentralbyrå, Kleppestø Senter og min egen analyse har

jeg i slutten av oppgaven regnet ut handelslekkasjens omfang og størrelse i 2016,

både for Askøy kommune sammenlignet med nærliggende kommuner, og spesifikt

for Kleppestø Senter.

Avslutningsvis i oppgaven har jeg besvart problemstillingen gjennom en

konklusjon basert på funn fra analysene, og videre anbefalinger til Kleppestø

Senter.

Vedlagt i oppgaven ligger blant annet skjermbilder fra alle analysene jeg har gjort,

spørreskjemaundersøkelsen, intervjuguiden til fokusgruppeintervjuene, og

fullstendige utregninger av handelslekkasjens omfang og størrelse.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit