• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Millennials og Omni-kanal fashion

Montelibano, Emil
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1975492.pdf (2.599Mb)
Bacheloroppgave-vedlegg1-5[1].pdf (2.934Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2571679
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Digitaliseringen av bedrifter er et tema de fleste etablerte bedrifter ikke kommer

foruten. Yngre generasjoner av forbrukere er svært teknologivant og svært aktive i

flere digitale kanaler. I denne sammenheng er det blitt svært viktig for

varehandelsbedrifter å være synlig og tilgjengelig i alle de informasjons og

handelskanalene som er relevant for deres kundesegment. Om en

varehandelsbedrift ikke er tilgjengelig i de informasjons og kjøpskanalene deres

kundesegment søker, risikerer varehandelsbedriften å gå glipp av økt omsetning

og tapte markedsandeler. I forbindelse med dette er det interessant for en

varehandelsbedrift å få best mulig innsikt i akkurat hvordan deres kundesegmenter

søker etter informasjon, og hvor/hvordan de ønsker å handle, slik at de kan

tilfredsstille deres behov for informasjon og leveranse.

Det er interessant for meg å finne ut av hva som er viktig/nyttig/sannsynlig for

kundeperspektivet til Millennials fordi Millennials definerer trendene for

fremtidens varehandel. I denne forbindelse ønsker jeg å kartlegge holdninger om

hva som er viktig/nyttig/sannsynlig for Millennials sitt kundeperspektiv når de

skal handle klær/sko/tilbehør. Jeg ønsker også å kartlegge Millennials sin atferd

(hva de faktisk gjør i dag) når de skal handle klær/sko og tilbehør. Ved å

undersøke dette nærmere, har jeg med hensikt å trekke en konklusjon, om omnikanal

fashion retailing er en fordelaktig strategi å benytte seg av for å selge

klær/sko/tilbehør til Millennials.

Oppgaven introduseres med en innledning som blant annet tar for seg

butikkhandel, netthandel og digital påvirkning på varehandelen. Denne

innledningen fører til problemstillingen som omhandler Millennials og omnikanal

fashion retailing. Videre går oppgaven over til et teorikapittel. Dette

teorikapittelet er oppgavens fundament, og som metode og analyse vil bli basert

på. Teorikapittelet starter med en dyptgående forklaring av hva omni-kanal

retailing går ut på. Her nevnes blant annet kundens forventninger til varehandel i

dag, og om hvilke organiseringsmuligheter omni-kanal retailing innebærer.

Deretter går oppgaven nøye igjennom definisjonen av Millennials og hvilken

påvirkning de har på handel og på bruk av tradisjonelle og digitale medier. Her presiseres det også hvor viktig det er for Millennials å ha tilgang til

informasjon gjennom mobiltelefonen og digitale kanaler i en rekke senarioer.

Videre i teorikapittelet hevdes det at omni-kanal er blitt en norm hos den moderne

kunden og at omni-kanal tilgjengelighet er det varehandelsbedriften blir dømt på.

Denne delen viser også til at digital handel har forbigått fysisk handel i noen

bransjer. Kundelojalitet er også et viktig tema i denne oppgaven, og teorikapittelet

undersøker kundelojalitet i forbindelse med organisering av diverse

lojalitetsprogram. Mot slutten av teorikapittelet viser jeg til et forskningsstudie

utført av Harvard Business Review (2017), som viser til at omni-kanal kunden er

mer lønnsom enn singel kanal kunden (kunden som kun handler i en kanal).

Til sammen tar alle disse delemnene i teorikapittelet for seg det som har vist seg å

være mest sentralt for å kunne svare på problemstillingen.

Resten av oppgaven tar for seg en metode del, som beskriver forskningsmetoden

som er valgt for videre undersøkelser. Deretter analyseres det deskriptiv statistikk

i analysedelen av oppgaven med bruk av analyseverktøyet SAS JMP 13.

Oppgaven avsluttes med en oppsummeringsdel der funnene drøftes og

konkluderes.

I oppgaven forutsettes det at sensorer og andre interessenter kan metodefaget.

Denne forutsetningen tar jeg etter å ha diskutert dette med min bachelorveileder.

Oppgaven har ikke med hensikt å henvise til x antall kilder for bruk av

forskningsmetode, men forklarer mer direkte tankegangen rundt metodene som er

brukt.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit