• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Påvirkningen av digital endring i handelsmarkedet - Vita

Knarvik, Karoline; Kristoffersen, Linn
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1970779.pdf (2.911Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2572811
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I denne bacheloroppgaven fokuserer vi på hvordan en digital omnichannel strategi

påvirker markedet, mer presist kundestrømmen til fysisk butikk. Vi har tatt for oss

Norges største kosmetikkjede Vita, og skal se nærmere på deres situasjon.

Problemstillingen er formulert som følgende:

“Påvirker nettbutikken til Vita kundestrømmen til deres fysiske butikker?”

Innledningsvis tar vi for oss problemstilling og formålet med analysen, og vi

forklarer sentrale begreper som brukes gjennom oppgaven. Vi vil si litt om hvem

Vita er, hvordan markedet kjeden befinner seg i ser ut og hvem de sentrale

konkurrentene er. Vi har fått muligheten til å gjennomføre et ekspertintervju med

Torkel Johannessen fra hovedkontoret til Vita, som vi presenterer i sin helhet.

Handelsmønsteret har utviklet seg kraftig de siste årene og vi har sett på

utviklingen av e-handelen.

I teoridelen tar vi for oss forbrukeratferd og kundeperspektiv ettersom dette er

veldig sentralt i henhold til problemstillingen vår, som omhandler handlevaner og

påvirkningen digital innovasjon har til kundens valg av salgskanal. Her kartlegger

vi sentrale aspekter som kan være avgjørende i en kjøpsprosess som holdninger,

kundeatferd, lojalitet, tilfredshet, verdi og transaksjonskostnader.

Forskningsdesign og metode omhandler valg av design og kartlegging av

utvalgsrammen. Vi har valgt kvantitativ metode og brukt spørreskjema for å hente

inn data i henhold til problemstillingen. Vi har utformet spørsmål som er svært

sentrale i forhold til vårt tema, og analysert funnene av dataene vi har fått ut i fra

disse. Resultatene fra spørreundersøkelsen viser en endring i kundestrøm til

fysiske butikker etter at handelsmarkedet ble digitalisert, og at det er flere faktorer

som er sentrale og påvirker dette.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit