• Innføring av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS 

      Holbø, Ole Erik (Master thesis, 2023)
      Med denne oppgaven ønsket jeg å gjøre en undersøkelse for å forstå hva som er viktige suksessfaktorer for innføring og utvikling av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS. Undersøkelsen har en kvalitativ ...
    • Innføring av kontantforbud for forhandlere av gjenstander i hvitvaskingsloven og vurdering av alternative tiltak 

      Tyvand, Julie Marie; Berger, Helene Grøttvedt (Master thesis, 2018)
      Økonomisk kriminalitet er et svært dagsaktuelt tema som påvirker og utgjør en stor trussel for samfunnet og finansielle organer. Det brukes mye ressurser i bekjempelsen av hvitvasking. Misbruk av forhandlere av gjenstander ...
    • Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling 

      Vingen, Martin; Grapendaal, Suzanne (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Toft, Tina Marie Berg; Åteigen, Mari Tveide; Krav, Cathrine (Bachelor thesis, 2016)
      I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Akre, Karoline; Nordrum, Marius Thuvea; Steen, Hermann (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ...
    • Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut 

      Franzén, Victor Tom; Flaten, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ...
    • Innholdsmarkedsføring i praksis 

      Bang, Tor (Chapter, 2016)
      This chapter is partly conceptual, based on state-of-the-art market communication and public relations research, and partly empirical, based on text analysis and interviews with industry practitioners and leaders. We ...
    • Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold 

      Lingelem, Ida Louise; Klyve, Anniken; Knutsen, Malene (Bachelor thesis, 2016)
      Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ...
    • Innovasjon i byggenæringen 

      Bygballe, Lena E.; Goldeng, Eskil Le Bruyn (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      I denne artikkelen tar vi utgangspunkt i påstanden om at byggenæringen er lite innovativ. Dette forklares ofte med at bedrifter i byggenæringen investerer lite i forskning og utvikling (FoU), og at de er svake på å etablere ...
    • Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster 

      Rolfsnes, Victor; Ravndal, Anja Bore (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ...
    • Innovasjon i Oslo kommune - Bydel Grünerløkka 

      Brastad, Ole Kristian (Master thesis, 2023)
      Jeg har valgt å studere Bydel Grünerløkka som er en av 15 bydeler i Oslo kommune. Bydelen har et ønske om å arbeide med mye med innovasjon og har en egen strategi. Jeg har undersøkt hvor sterk innovasjonsevnen er og hvilke ...
    • Innovasjon som balansegang 

      Midttun, Atle; Ørjasæter, Nils-Otto (Journal article; Peer reviewed, 2012)
    • Innovasjon: Det du gjør, er ikke det de ser 

      Kurtmollaiev, Seidali; Lervik-Olsen, Line; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Norske bedrifter er opptatt av innovasjon. Motivasjonen er mangslungen. Noen innoverer for å kutte kostnader i produksjon og administrasjon eller for å bli mer bærekraftige. Andre ønsker å innovere i bedriftens eksisterende ...
    • Innovasjoner i strømmarkedet 

      Helgesen, Geir Christian; El-kelish, Karim Buvik Samir (Master thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er en fasinasjon rundt veksten til de nye digitale strømsalgsselskapene i Norge, og da spesielt veksten til Tibber. Det har vært spennende å følge reisen til strøm fra å være et lav-interesse ...
    • Innovasjonsevne i norske bedrifter: Norsk innovasjonsindeks. 

      Lervik-Olsen, Line; Kurtmollaiev, Seidali; Andreassen, Tor Wallin (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      I en BCG-undersøkelse fra 2015 fremkom det at omtrent 80 prosent av de intervjuede topplederne hadde definert innovasjon som en del av virksomhetens viktigste område, og hele 57 prosent hadde definert det som en av de tre ...
    • Innovasjonspartnerskap - En alternativ anskaffelsesprosedyre for innovative offentlige anskaffelser, med særlig fokus på anskaffelser innenfor helse- og omsorgssektoren 

      Sagflaten, Bente (Master thesis, 2021)
      Regjeringens mål er å ha en innovativ og effektiv offentlig sektor.1 I årene som kommer vil Norge møte store samfunnsutfordringer.2 Dette gjelder særlig innenfor helse- og omsorgssektoren, hvor antall eldre vil øke ...
    • Innovasjonssystemet i TINE Gruppa og Norsk Kjøttsamvirke BA 

      Ørjasæter, Nils-Otto (Research Report, Research report, 2003)
      Rapporten tar opp problemstillinger vedrørende Tine Gruppa og Norsk Kjøtt som innovasjonssystem. I tillegg diskuteres mulighetene som ligger i en videreutvikling av dette systemet. En rekke undersøkelser konkluderer ...
    • Innovating in Practice: A Practice-Theoretical Exploration of Discontinuous Service Innovations 

      Rai, Ranvir S. (Series of Dissertations;9/2016, Doctoral thesis, 2016-08-18)
      The purpose of this study is to contribute to the understanding of technology-based service innovations. The overarching research question has been: How can we understand service innovation from a practice-theoretical ...
    • Innovation across cultures: Connecting leadership, identification, and creative behavior in organizations 

      Bracht, Eva M.; Monzani, Lucas; Boer, Diana; Haslam, S. Alexander; Kerschreiter, Rudolf; Lemoine, Jérémy E; Steffens, Niklas K.; Akfirat, Serap Arslan; Avanzi, Lorenzo; Barghi, Bita; Dumont, Kitty B.; Edelmann, Charlotte M.; Epitropaki, Olga; Fransen, Katrien; Giessner, Steffen R.; Gleibs, Ilka H.; Gonzalez, Roberto; Lipponen, Jukka; Markovits, Yannis; Molero, Fernando; Leon, Juan A. Moriano; Neves, Pedro; Orosz, Gábor; Roland-Lévy, Christine; Schuh, Sebastian C.; Sekiguchi, Tomoki; Song, Lynda Jiwen; Story, Joana; Stouten, Jeroen; Tatachari, Srinivasan; Valdenegro, Daniel; van Bunderen, Lisanne; Voros, Viktor; Wong, Sut I; Youssef, Farida; Zhang, Xin-an; Van Dick, Rolf (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Innovation is considered essential for today's organizations to survive and thrive. Researchers have also stressed the importance of leadership as a driver of followers' innovative work behavior (FIB). Yet, despite a large ...
    • Innovation alliances: a case study of the Norwegian financial services industry 

      Andersen, Kevin Aksel; Leivestad, Kristina Lund (Master thesis, 2017)
      The objective of this master thesis is to study the connection between strategic alliances and innovation. We conducted an explorative case study of alliance formations in the Norwegian financial industry from 2014 to ...