• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • BI publications series
  • Research Reports
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • BI publications series
  • Research Reports
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovasjonssystemet i TINE Gruppa og Norsk Kjøttsamvirke BA

Ørjasæter, Nils-Otto
Research report
Thumbnail
View/Open
fr2003-14.pdf (505.4Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/94159
Date
2003
Metadata
Show full item record
Collections
  • Research Reports [138]
Abstract
Rapporten tar opp problemstillinger vedrørende Tine Gruppa og Norsk Kjøtt som innovasjonssystem. I tillegg diskuteres mulighetene som ligger i en videreutvikling av dette systemet.

En rekke undersøkelser konkluderer med at innovative bedrifter er mer lønnsomme og har større verdiskaping enn bedrifter med lav innovasjonshøyde. For Tine Gruppa og Norsk Kjøtt kan innovasjon bli et nøkkelord for å møte fremtidens utfordringer som press på det norske tollvernet og en tilspisset konkurransesituasjon. Tine Gruppa og Norsk Kjøtt har et betydelig potensial til forbedring gjennom økt fokus på de mer radikale innovasjonene, og det intraprenørielle potensialet er betydelig i begge bedriftene.
Series
Research Report
14/2003

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit