• Initial Public Offerings: A Study of the Nordic Market 

      Mistereggen, Odd Kåre Engh; Nyland, Lars Kjeverud (Master thesis, 2019)
      We present a quantitative study within the field of corporate finance to investigate underpricing on initial public offerings within the Nordic financial markets. Our design allows us to study how the technology sector ...
    • Initiated and received task interdependence and distributed team performance: the mediating roles of different forms of role clarity 

      Wong, Sut I; van Gils, Suzanne (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Distributed agile teams are increasingly employed in organizations, partly due to the increased focus on digital transformation. However, research findings about the performance of such teams appear to be inconsistent, ...
    • Injustice perceptions, workplace bullying and intention to leave 

      Reknes, Iselin; Glambek, Mats; Einarsen, Ståle (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      Purpose Intention to leave as an outcome of exposure to workplace bullying is well documented in previous studies, yet, research on explanatory conditions for such an association is lacking. Design/methodology/approach The ...
    • Innenfor eller utenfor? En studie av varslingens ettervirkninger blant personer med varslererfaring i og utenfor arbeidslivet 

      Bjørkelo, Brita; Matthiesen, Stig Berge; Nielsen, Morten Birkeland (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Varsling er når en ansatt sier ifra om kritikkverdige handlinger på arbeidsplassen til noen som er i stand til å gjøre noe med det. Studier gjennomført i rene varslerutvalg finner at andelen av ansatte som opplever negative ...
    • Innføring av bærekraft i undervisningen - så viktig og så vanskelig. En casestudie av Handelshøyskolen BI's arbeid med å implementere og integrere bærekraft i programmet Siviløkonom/MSc Business, strategi spesialisering. 

      Calisch, Ann Kristin Helgeland; Lyngby, Janne (Master thesis, 2022)
      Oppgaven har vurdert i hvilken grad en handelshøyskole har, og kan, lykkes med innføring av sin bærekraftstrategi i studieprogrammer, gjennom å implementere og integrere tiltak i eksisterende ledelsesprosesser og ...
    • Innføring av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS 

      Holbø, Ole Erik (Master thesis, 2023)
      Med denne oppgaven ønsket jeg å gjøre en undersøkelse for å forstå hva som er viktige suksessfaktorer for innføring og utvikling av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS. Undersøkelsen har en kvalitativ ...
    • Innføring av kontantforbud for forhandlere av gjenstander i hvitvaskingsloven og vurdering av alternative tiltak 

      Tyvand, Julie Marie; Berger, Helene Grøttvedt (Master thesis, 2018)
      Økonomisk kriminalitet er et svært dagsaktuelt tema som påvirker og utgjør en stor trussel for samfunnet og finansielle organer. Det brukes mye ressurser i bekjempelsen av hvitvasking. Misbruk av forhandlere av gjenstander ...
    • Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling 

      Vingen, Martin; Grapendaal, Suzanne (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Toft, Tina Marie Berg; Åteigen, Mari Tveide; Krav, Cathrine (Bachelor thesis, 2016)
      I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ...
    • Innholdsmarkedsføring 

      Akre, Karoline; Nordrum, Marius Thuvea; Steen, Hermann (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ...
    • Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut 

      Franzén, Victor Tom; Flaten, Terje (Bachelor thesis, 2016)
      I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ...
    • Innholdsmarkedsføring i praksis 

      Bang, Tor (Chapter, 2016)
      This chapter is partly conceptual, based on state-of-the-art market communication and public relations research, and partly empirical, based on text analysis and interviews with industry practitioners and leaders. We ...
    • Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold 

      Lingelem, Ida Louise; Klyve, Anniken; Knutsen, Malene (Bachelor thesis, 2016)
      Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ...
    • Innovasjon i byggenæringen 

      Bygballe, Lena E.; Goldeng, Eskil Le Bruyn (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      I denne artikkelen tar vi utgangspunkt i påstanden om at byggenæringen er lite innovativ. Dette forklares ofte med at bedrifter i byggenæringen investerer lite i forskning og utvikling (FoU), og at de er svake på å etablere ...
    • Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster 

      Rolfsnes, Victor; Ravndal, Anja Bore (Bachelor thesis, 2016)
      Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ...
    • Innovasjon i Oslo kommune - Bydel Grünerløkka 

      Brastad, Ole Kristian (Master thesis, 2023)
      Jeg har valgt å studere Bydel Grünerløkka som er en av 15 bydeler i Oslo kommune. Bydelen har et ønske om å arbeide med mye med innovasjon og har en egen strategi. Jeg har undersøkt hvor sterk innovasjonsevnen er og hvilke ...
    • Innovasjon som balansegang 

      Midttun, Atle; Ørjasæter, Nils-Otto (Journal article; Peer reviewed, 2012)
    • Innovasjon: Det du gjør, er ikke det de ser 

      Kurtmollaiev, Seidali; Lervik-Olsen, Line; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Norske bedrifter er opptatt av innovasjon. Motivasjonen er mangslungen. Noen innoverer for å kutte kostnader i produksjon og administrasjon eller for å bli mer bærekraftige. Andre ønsker å innovere i bedriftens eksisterende ...
    • Innovasjoner i strømmarkedet 

      Helgesen, Geir Christian; El-kelish, Karim Buvik Samir (Master thesis, 2022)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er en fasinasjon rundt veksten til de nye digitale strømsalgsselskapene i Norge, og da spesielt veksten til Tibber. Det har vært spennende å følge reisen til strøm fra å være et lav-interesse ...
    • Innovasjonsevne i norske bedrifter: Norsk innovasjonsindeks. 

      Lervik-Olsen, Line; Kurtmollaiev, Seidali; Andreassen, Tor Wallin (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      I en BCG-undersøkelse fra 2015 fremkom det at omtrent 80 prosent av de intervjuede topplederne hadde definert innovasjon som en del av virksomhetens viktigste område, og hele 57 prosent hadde definert det som en av de tre ...