Now showing items 4864-4883 of 6057

    • Solving a real-life multi-skill resource-constrained multi-project scheduling problem 

      Torba, Rahman; Dauzère-Pérès, Stéphane; Yugma, Claude; Gallais, Cédric; Pouzet, Juliette (Journal article; Peer reviewed, 2024)
      This paper addresses a multi-skill resource-constrained multi-project scheduling problem (MSRCMPSP) with different types of resources and complex industrial constraints, which originates from SNCF heavy maintenance factories. ...
    • "Den som er godt forberedt har ikke uflaks": Norsk OL-deltakelse i Vancouver - risiko, forberedelse og resultater 

      Andersen, Svein S.; Hanstad, Dag Vidar (Journal article; Peer reviewed, 2011)
    • Some Consequences of Vulnerability in Consumers' Life 

      Stagno, Emanuela (Series of Dissertations;07/2021, Doctoral thesis, 2021)
      Under the label of consumer vulnerability, researchers have included a variety of studies that focus on consumers who face challenging situations in the marketplace because of consumers’ individual characteristics (e.g., ...
    • Sosial branding: på hvilken måte skaper klær sosial identitet hos kvinner? 

      Johnsen, Frida Oxaal; Stenberg, Julie Henriette; Vågsæter, Stine Mordal (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Denne bacheloroppgaven handler om hvordan kvinner bruker klær for å skape identitet i dagens forbrukersamfunn. I arbeidet med oppgaven var vi spesielt interessert i å undersøke hvilke forestillinger som er knyttet til ...
    • Sosial distanse og risikovilje 

      Wiig, Mari Bakken; Hove, Marie Therese; Hansen, Kristian (Master thesis, 2022)
      Denne studien tar utgangspunkt i Polmans (2018, 13. november) artikkel: Why It`s Easier to Make Decisions for Someone Else. Formålet er å se i hvilken grad sosial distanse påvirker risikovilje i valg knyttet til lønnstilbud. ...
    • Sosial distanse og risikovilje 

      Westgaard, Kariann; Skaug, Per Christian; Vika, Kari Mette (Master thesis, 2022)
      Hensikten med undersøkelsen som rapporteres her var å undersøke om ledere har en annen risikovillighet i beslutninger når beslutninger tas på vegne av andre fremfor dem selv, det vil si om dette avhenger av sosial distanse, ...
    • Sosial identitet til ulike profesjonsgrupper - en utfordring for politiet? 

      Henriksen, Morten Aas (Master thesis, 2018)
      Formålet med denne oppgaven er å undersøke om kategoriene, akademiker og politiutdannet, oppfattes som sosiale identiteter i PST og om identitetene gir grunnlag for mulige konflikter i organisasjonen. Forskning på akademikere ...
    • Sosial inkludering i det norske kunstfeltet 

      Henningsson, Lina Maria; Vold, May-Linn (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg publikumsutvikling og sosial inkludering i det norske kunstfeltet. Temaet blir belyst med utgangspunkt i kunstsosiolog Dag Solhjells kretsløpsteori som deler kunstfeltet inn i sosiale ...
    • Sosial leder-medarbeider-relasjon (SLMX) og psykologisk trygghet sin påvirkning på kunnskapsdeling 

      Hiller, Brith Lene; Tronstad-Ausland, Kjersti; Krageberg, Ellen (Master thesis, 2023)
    • Sosial ønskverdighet innen motivasjon 

      Kvassheim, Siri (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om det finnes sosial ønskverdighets-bias i de ulike formene for motivasjon. Sosial ønskverdighet vil si å gi sosialt ønskelige svar, i stedet for svar som reflekterer ens sanne ...
    • Sosial ønskverdighet innenfor arbeidsmotivasjon 

      Hansson, Marie Aasrud; Braathen, Anniken (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven er å undersøke om det foreligger sosial ønskverdighet innenfor ulike typer motivasjon, og om jobbsøkere som avslører ulike typer motivasjon fremstår som mer eller mindre attraktive. Oppgaven ...
    • Sosial ønskverdighet og motivasjon 

      Voll, Kari Helene Ellefsen; Håranes, Elise Erfjord (Bachelor thesis, 2021)
      Oppgavens formål er å studere hvilken grad av sosial ønskverdighet det finnes innen de ulike motivasjonstypene. Dette ble gjennomført som et forskningsprosjekt der vi sendte ut en undersøkelse til respondenter i ...
    • Sosiale medier som relasjonsbygger 

      Mellingen, John Petter (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Sosiale medier har utvilsomt endret samfunnet vårt. For veldig mange mennesker har Facebook, Instagram, Snapchat med flere på få år blitt viktig del av hverdagen vår. Selv om sosiale medier i utgangspunktet handler om ...
    • Sosiale medier. Mye brukt, men lite likt! 

      Olsen, Line Lervik; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Mens sosiale medier får stor oppmerksomhet og nye brukere som strømmer til for eksempel Facebook, Myspace og Twitter, er kundetilfredsheten med disse løsningene lav. Dette er et paradoks. Vi tror at den lave ...
    • Sosiale mediers påvirkning på forslaget til lovendring i debatten om samtykkelov 

      Hamilton, Thanushika Therese; Jensen, Johanne Søgnen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven skal undersøke hvordan sosiale medier har påvirket debatten om en samtykkelov i Norge. Formålet med forskningen er å få bedre forståelse av hvordan debatter arter seg i sosiale medier, og hvordan ...
    • Sosiale mediers rolle i nasjonal krisekommunikasjon 

      Aas, Ellen Wennevold (Student paper, others, 2013-06-25)
      Sosiale medier endrer måten vi kommuniserer på i kriser. Nyere studier på sosial mediebruk i senere års kriser internasjonalt, tegner et bilde av faktisk bruk og egnethet av sosiale medier i kriser. Denne oppgaven benytter ...
    • Sosialiseringsspøkelset - bare et knirk i trappen? Debatten om sosialisering og demokratisering av norsk forsikring 1915-1985 

      Trosdahl, Kristian (Forskningsrapport;4/2007, Research report, 2007)
      Formålet med denne rapporten er å studere nærmere et fenomen som mange i norsk forsikring kalte Sosialiseringsspøkelset – at Staten ville overta forsikringsnæringen og videreføre driften i ett eller flere statlige ...
    • The sound of branding: An analysis of the initial phonemes of popular brand names 

      Pathak, Abhishek; Velasco, Carlos; Spence, Charles (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      In the marketing literature, the ‘K effect’ refers to the claim that the letter K is overrepresented as the initial letter of brand names. To date, however, most findings have only considered the frequency of the written ...
    • Sounds expensive? The effect of voice pitch on price perception 

      Foss, Carl Mikkel Kollerøy; Lunde, Siglinde Maria (Master thesis, 2017)
      Voice pitch has been researched widely in the field of psychology, still the impact of voice pitch in audio commercial context has rarely been studied in the field of marketing with the aim to understand how voice pitch ...
    • Sovereign debt crises and cross-country assistance 

      Natvik, Gisle James; Grisse, Christian (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      We provide a parsimonious framework to study the interplay between cross-country assistance and expectations-driven sovereign debt crises. Our framework extends the traditional single-country model of how multiple ...