• Den unike digitale entreprenør 

      Teigen, Per Ivar; Aasrum, Aleksander Sagsveen (Master thesis, 2017)
      Oppgaven tar for seg den pågående digitaliseringsprosessen hos entreprenører i byggebransjen. Dette er en prosess som mange tror skal føre til fordeler, men som allikevel er krevende å innføre. I oppgaven ser vi på ...
    • Få den på! 

      Bergvad, Anne Fatland; Banner, Maria Camilla Bech; Andersen, Edvard Nordahl (Master thesis, 2023)
      Vinteren 2022/23 viser tall fra Helsedirektoratet at den seksuelt overførbare sykdommen gonoré øker i smitte, ikke minst blant unge kvinner. Helsedirektoratet ønsker å redusere smitten, for å ivareta en god og trygg seksuell ...
    • Fremmere og hemmere som påvirker utviklingen av en felles organisasjonsidentitet ved nasjonale oppkjøp og fusjoner, fra «vi og de andre» til «oss». 

      Bergqvist, Liv (Master thesis, 2017)
      Organisasjonsidentitet kan, sett i lys av det ressursbaserte perspektivet, sees på som en av virksomhetens kilder til konkurransefortrinn, gjennom at den er sjelden og vanskelig å imitere. Oppkjøp og fusjoner er et ...
    • Hvordan kan bydel Stovner øke innovasjonskapasiteten, med Vestlisatsingen som utgangspunkt? 

      Borgerud, Harald; Nura, Donika; Aaser, Monika Libak (Master thesis, 2023)
      Den viktigste årsaken til at det offentlige skal drive med innovasjon er at samfunnsutfordringene ikke kan bli løst ved å gjøre mer av det samme (Kommunesektorens organisasjon (KS), 2018). Gjennom arbeidet med denne oppgaven ...
    • Rettferdig markedspris og gode prosesser 

      Barbo, Anne; Fuglset, Juliane Aslaksen (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne prosjektoppgaven har vært å få innsikt i hva næringsfestekunder av Opplysningsvesenets Fond (OVF) mener er problematisk med reguleringsprosessen av festetomter. Det pågår et arbeid med digitalisering i ...
    • Strategisk posisjonering av kommunikasjonsavdelinger i en norsk kontekst 

      Mandal, Maiken Danielsen; Lund, Johanne Meisingset (Master thesis, 2023)
      Denne oppgaven tar for seg anvendelse av strategier for posisjonering av kommunikasjonsavdelinger internt i virksomheter, som beskrevet av Brockhaus og Zerfass (2022). Motivasjonen vår for å skrive denne oppgaven er på ...
    • Summarizing Customer Reviews: A New Way to Optimize eWOM for Better Purchasing Experience 

      Chen, Huan; Nikitina, Anastasiia (Master thesis, 2018)
      The prosperity of online shopping contributes to the explosive growth of eWOM. Customer reviews are considered as one of the most important types of eWOM. While assisting customers in forming comprehensive overviews of ...
    • Tilnærming til strategisk diversifisering av konsulentvirksomhet 

      Svorstøl, Stein-Otto (Master thesis, 2023)
      Konsulentvirksomhet er en type verdiverksted som kan basere seg på time-for-time-salg av kompetanse. I IT-konsulentbransjen i Oslo har dette gjort at det har blitt svært lett ˚a etablere nye selskaper, og det finnes mange ...
    • Tromsø undersøkelsen - Kan valg av avsendere for informasjon bedre deltakelse i utvalgte målgrupper? 

      Brøndbo, Stig; Frigstad, Svein Oskar (Master thesis, 2023)
      I Folkehelsemeldingen (2023) er det et hovedpoeng at vi har store sosiale helseforskjeller i Norge. Personer med lav sosioøkonomisk status og innvandrere har dårligere helse mens de lever, og de lever mange år kortere enn ...