Now showing items 221-240 of 817

    • Verdsettelse Av Kid ASA 

      Dahl, Rolf Martin (Bachelor thesis, 2021)
      Casestudien har gått ut på å gjennomføre en verdsettelse av Kid ASA (heretter kalt for Kid). Problemstillingen har vært å finne ut hva egenkapitalverdien og aksjekursen er per 30.04.2021, og gi en anbefaling om en fiktiv ...
    • Bacheloroppgave Verdivurdering Lerøy Seafood Group ASA 

      Hammerseth, Andreas (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å estimere verdien på egenkapitalen til Lerøy Seafood Group AS, og tilhørende aksjepris. Jeg har valgt å benytte meg av fundamental- og komparativ verdsettelsesmetode. I den ...
    • Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2? 

      Grevskott, Lars; Mawladat, Fatima; Yilmaz, Umra (Bachelor thesis, 2021)
      denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ...
    • Vintereventyr i Lofoten 

      Håkonsund, Ida Hamre; Hanssen, Maria Nicoline Sørvaag; Jansson, Sara Linnea (Bachelor thesis, 2021)
      Gjennom oppgaven har vi utarbeidet en kampanjeplan for opplevelses- og aktivitetsbedriften XXLofoten, med konseptet “Vintereventyr i Lofoten”. Formålet med kampanjen er å øke kjennskapen og kunnskapen til XXLofoten ...
    • Investeringsanalyse- Nordlys 

      Rørvik, Markus Emil; Storhaug, Bård kristian Børningstad; Hyvang, Edvard (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med oppgaven er å gjennomføre en investeringsanalyse i et nytt hybridfartøy for Nordnes AS. Prosjektet Nordlys vil øke rederiets produksjonskapasitet og dermed redusere kostander i form av drivstoffbesparelse. Den ...
    • Verdsettelse av Europris ASA 

      Stark, Håkon Sigfred; Nyheim, Jesper; Åbelvold, Andreas (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven blir det gjennomført en verdivurdering av Europris ASA heretter kalt Europris). Vår problemstilling har vært å beregne den fundamentale verdien til selskapet og videre gi en fiktiv investor en anbefaling ...
    • Merking av reklame på Instagram, påvirker det kjøpsintensjonen til forbrukeren? 

      Svedin, Remet Elionor; Finseth, Cassandra (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven er skrevet med bakgrunn i en økende bruk av annonser og reklamer på Instagram. Opinionsledere og ettertraktede mennesker har de siste årene kommet mer og mer fram i søkelyset, grunnet at influencer-marke ...
    • Hvilken effekt har informasjons- og transaksjonsbekvemmelighet på kundenes kjøpsintensjon? 

      Myrholt, Kristian Borinaga; Nummestad, André Gullbekk; Andvik, Fabian August (Bachelor thesis, 2021)
      Forbrukere setter flere kriterier til markedet basert på dets utvikling, og dermed blir grunnlaget for å ta en kjøpsbeslutning mer kompleks. Som et resultat av en teknologisk- og makroøkonomisk utvikling er det en ...
    • Bacheloroppgave i Markedsføringsledelse 

      Nguyen, Thy Anh Hoang; Eikeland-Tande, Erle; Strøm, Julie Victoria (Bachelor thesis, 2021)
      I løpet av de siste årene har digitalisering ført til at bedrifter har gått gjennom en digital transformasjon. Digitalisering beskriver en teknologisk endring og omfatter nye forretningsmodeller som gir muligheter for ...
    • Verdsettelse av Kid ASA 

      Hangerhagen, Emilie Håbrekke (Bachelor thesis, 2021)
      denne bacheloroppgaven er det gjennomført en verdsettelse av Kid ASA. Problemstillingen for oppgaven har vært å finne verdien av selskapet den 01.01.21, for deretter å gi en kjøps-, salgs- eller hold-anbefaling til en ...
    • Verdsettelse av Freyr Battery AS 

      Hellebø, Håkon Helgaas; Johanson, Eivind Kampevold (Bachelor thesis, 2021)
      Vi skal i denne bacheloroppgaven verdsette Freyr Battery AS, heretter Freyr, sin egenkapital. Verdsettelsen utføres på basis i offentlig informasjon og intervju med leder i den finansielle avdelingen til Freyr. Metodikk, ...
    • Verdsettelse - Lerøy Seafood Group ASA 

      Heen, Jon Fredrik Rasmussen; Selander, Nicolas Jonathan Bernhard; Bachke, Christoffer (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en verdivurdering av sjømatselskapet Lerøy Seafood Group notert på Oslo Børs. Det endelige målet med denne oppgaven er å redegjøre for om selskapet er overpriset, underpriset ...
    • En studie om Real-Time Marketing på Twitter i det digitale landskapet i Norge 

      Skrent, Amalie Cassandra (Bachelor thesis, 2021)
      I kommunikasjonsbransjen har flere uttalt behovet for måter å koble merkevarer til dagsaktualiteter på som utløser engasjement på sosiale medier (heretter SoMe). En mulighet er å anvende Real-Time Marketing (heretter ...
    • SARTOR STORSENTER 

      Nyhus, Ingrid Kvamme; Helgesen, Pia Charlotte Deinboll (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan senterledelsen på Sartor Storsenter kan benytte ulike motivasjonsmetoder for å stimulere innsats og bedre selgerprestasjoner blant butikksjefene på senteret. Vi var ...
    • Verdsettelse av Lerøy Seafood Group 

      Ueland, Jørgen (Bachelor thesis, 2021)
      This bachelor thesis aims to correctly valuate Lerøy Seafood Group ASA (LSG) based on the free cash flow to the firm. Valuation is done by forecasting and discounting a future cash flow. The discount rate stated in the ...
    • Verdsettelse av Lerøy Seafood Group ASA 

      Lemke, Niklas Robert Fjær; Kjeldsen, Magnus Johan; Kristiansen, Alexander Nicholai (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven innebærer en verdivurdering av det børsnoterte selskapet Lerøy Seafood Group ASA, heretter kalt LSG. Innledningsvis vil vi legge frem oppgavens formål, problemstilling, gruppens motivasjon, ...
    • Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben 

      Nilsson, Lina Sofia Maria; Ihle, Thea; Melkeraaen, Magnus (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ...
    • Lønnsomhetsanalyse for Solid Entreprenør AS 

      Eilertsen, Sindre; Vedvik, Eskil Sundklakk (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven har vi tatt for oss en lønnsomhetsanalyse. Solid Entreprenør ønsket at vi skulle gjennomføre en utredning hvor vi så på en mulig overgang fra å investere i eget PC-utstyr til å lease med eller uten ...
    • Grønnvasking i Fast Fashion-industrien 

      Norland, Julie (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven er utarbeidet for å belyse forbrukeres holdninger til grønnvasking i Fast Fashion-industrien, samt undersøke hvordan deres holdninger påvirker atferd, og hvilken effekt dette vil ha for Fast Fashion-bedr ...
    • Skoringen - Hvordan kan Skoringen forbedre sine selgerprestasjoner? 

      Villa, Carl Fredrik Erlandsen; Røthe, Bendik (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet på bakgrunn av vår fordypning innenfor faget Salgsledelse og personlig salg. Innledningsvis i oppgaven presenteres Skoringen, vår samarbeidsbedrift, formålet med denne bacheloroppgaven ...