Browsing BI Open by Subject "markedsføring"
Now showing items 41-60 of 136
-
Forbrukervaner ved skokjøp
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse omhandler forbrukeres atferdsmønstre i henhold til skokjøp. Den følger IMTRoD strukturen og inneholder innledning, teori, metode, resultat og drøftelse. For å få et ... -
Fra statoil til equinor: midtlivskrise eller genistrek?
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven innen markedsføring benytter ITMRD-strukturen, og tar for seg punktene innledning, teori, metode, resultat og diskusjon. Oppgaven omhandler merkevarebygging, da mer spesifikt Statoil sin rebrandingprosess ... -
Fremtidens kundeservice på norske kjøpesentre
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven innen markedsføringsledelse tar for seg revitalisering av norske kjøpesentre, og hvordan skape tilfredshet blant disse. Jeg ønsker derfor å kartlegge hvilke faktorer som er viktige for at et ... -
Gamification
(Bachelor thesis, 2023)I denne studien ønsker vi å bidra til den eksisterende forskningen på gamification innen digital markedsføring, samtidig som vi vil gi praktiske innsikter og anbefalinger for markedsførere som ønsker å optimalisere ... -
The Green Shift and Consumer Behaviour
(Bachelor thesis, 2020)The increased attention to the word ‘green’ has not only caused a shift in consumers behavior but has rippled its way into the business world as well. This can not only be seen in new marketing messages, from many world ... -
Grønn markedsføring, eller grønnvasking?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven har blitt utarbeidet med hensikt å belyse fenomenet grønnvasking. Jeg har intervjuet fire faglig dyktige representanter fra næringslivet, som har bidratt med å belyse oppgavens hovedtemaer: bærekraft, ... -
Grønnvasking i Fast Fashion-industrien
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er utarbeidet for å belyse forbrukeres holdninger til grønnvasking i Fast Fashion-industrien, samt undersøke hvordan deres holdninger påvirker atferd, og hvilken effekt dette vil ha for Fast Fashion-bedr ... -
Handleopplevelsens rolle innen handel i fysisk butikk versus nettbutikk i klesbransjen.
(Bachelor thesis, 2017)I dagens marked er klesbransjen preget av svært tett konkurranse, både fra aktører som opererer med fysiske butikker, nettbutikker og multikanaler. Det har i løpet av de siste årene oppstått flere nye konsepter som ... -
Håndtering av negative kommentarer i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2018)Sosiale medier har i dagens samfunn blitt mer integrert i bedrifters hverdag, og er en mye viktigere del av kommunikasjonen mellom bedrift og forbruker. Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan bedrifter responderer ... -
Hermès «Hvilke faktorer bidrar til at forbrukere oppfatter Birkin-vesker som eliten av luksusvesker, og hva er motivasjonen bak denne type kjøp?»
(Bachelor thesis, 2023)Etterspørselen etter Birkin-vesken til Hermès er et interessant fenomen. Vesken har blitt til en av de mest ettertraktede luksusveskene på markedet i dagens samfunn. Kvinner over hele verden har et sterkt ønske om å eie ... -
How changes in environmental colour hue affect taste expectations, perceptions, and product preferences at different levels of attention towards atmospheric cues: A mixed experimental design
(Master thesis, 2020)How does changes in environmental colour hue affect taste expectations, perceptions, and product preferences at different levels of attention toward atmospheric cues? Previous research has showed that environmental colour ... -
How to create loyalty in the sharing economy? : a study of emotions, satisfaction and commitment among Airbnb customers
(Master thesis, 2017)The sharing economy is drastically erupting traditional industries all over the world, where services such as Airbnb and Uber no longer belong to only the niche. Over a quarter of US adult internet users - or 56,5 million ... -
Hva kan driver forbruker til å ta i bruk kompensasjonsordninger?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven har som mål å utforske forbrukernes forhold til teknologi, og deres motivasjon til å ta i bruk kompensasjonsordninger for deling av personlige data. Problemstillingen er: Hvordan påvirker forbrukernes ... -
Hva kan Rambøll gjøre for å tilrettelegge for et lønnsomt CRM-system?
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Rambøll er Nordens ledende konsulent- og rådgivningsfirma innen bygg, arkitektur, energi, miljø, olje og gass samt også management consulting. Virksomheten innehar et stort faglig spekter, og er derfor å anse som en ... -
Hvilke effekt har involvering og opplevde negative assosiasjoner ved miljøvennlige rengjøringsartikler på kundeatferd?
(Bachelor thesis, 2023)Som et resultat av økende fokus på bærekraft stiller forbrukere flere krav, og bedrifter tar frivillig eller ufrivillig mer ansvar. De positive fordelene med å implementere bærekraft er ofte mange og blir stort sett ... -
Hvilken effekt har informasjons- og transaksjonsbekvemmelighet på kundenes kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2021)Forbrukere setter flere kriterier til markedet basert på dets utvikling, og dermed blir grunnlaget for å ta en kjøpsbeslutning mer kompleks. Som et resultat av en teknologisk- og makroøkonomisk utvikling er det en ... -
Hvilken effekt har opplevde fordeler ved lojalitetsprogram på programlojalitet og kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2020)En rekke bedrifter benytter seg i dag av lojalitetsprogrammer som et tiltak for å stimulere til kundelojalitet. For å bygge kundelojalitet, er det en forutsetning at lojalitetsprogrammene oppleves som verdifullt for ... -
Hvilken effekt har produktplassering på kjøpsatferd?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven skal vi kartlegge hvilke effekter produktplassering har på kjøpsatferd med utgangspunkt i merkeholdninger og merkekjennskap. Det har blitt fokusert på produktplassering i forhold til norske tv-program, ... -
Hvilken effekt har ulike organisatoriske responser på Word of Mouth, kundetilfredshet og gjenkjøps-intensjon?
(Bachelor thesis, 2022)Profesjonell kundeklagehåndtering er en mangelvare hos norske bedrifter. Dette kommer som følge av at virksomheter verken forstår konsekvensen eller verdien i en vellykket Service Recovery(SR). Lange telefonkøer, arrogante ... -
Hvilken påvirkningskraft har mikroinfluencere på kjøpsintensjonen til unge forbrukere?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er utarbeidet med et eksplorativt og deskriptivt undersøkelsesdesign, som delt inn i syv hoveddeler. Først presenteres problemstillingen, deretter presenteres relevant teori og forskning. Vi har hentet ...