• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Håndtering av negative kommentarer i sosiale medier

Lamberg, Henriette Garbo; Kolltveit, Synneva Heggholmen
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1971101.pdf (1.451Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2573388
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Sosiale medier har i dagens samfunn blitt mer integrert i bedrifters hverdag, og er

en mye viktigere del av kommunikasjonen mellom bedrift og forbruker. Formålet

med denne oppgaven er å belyse hvordan bedrifter responderer i sosiale medier.

Vi ønsker å ta for oss hvordan bedrifter bør håndtere kommentarer i sosiale

medier og hvordan dette kan gjennomføres på en god måte. Derfor er

problemstillingen vår som følge:

“Hvordan kan en bedrift på en god måte håndtere negative kommentarer i sosiale

medier?”

For å svare på denne problemstillingen har vi delt inn i flere forskningsspørsmål,

som trenger tolkning og forståelse av våre respondenter. Dette gjorde det enklere

for oss å dele inn og analysere dybdeintervjuene. I teoridelen vår legger vi til

grunn det teoretiske rammeverket til oppgaven, som vi senere har knyttet opp mot

resultatet, her drøfter vi funn opp mot teori. Resultatet vårt tar for seg ulike

hovedpunkt som vi fant relevant under innsamlingen av data.

Denne bacheloroppgaven har en kvalitativ tilnærming med et eksplorativt

forskningsdesign for å svare på problemstillingen vår best mulig. Vi har benyttet

oss av en semistrukturert intervjuform for å skape en åpen og fleksibel dialog med

respondentene. Vi har intervjuet fire personer, som består av eksperter og

kommunikasjonsrådgivere. Sammen med datamaterialet som vi samlet inn under

intervjuene, har vi også benyttet oss av sekundærkilder til å støtte opp funnene

våre i resultatet.

Forskningen vi utførte viste at det er mange ulike elementer en bør ta hensyn til

når en skal kommentere, for å forhindre viral spredning som ikke går i bedriftens

favør og negativt vareprat. Alle kan bli bedre til å kommunisere, og det er derfor

viktig å ta dette i betraktning når en bedrift skal bruke sosiale medier i sin

strategiske kommunikasjonsstrategi. Vi har sett viktigheten av å opptre

menneskelig, lære av dine feil og være personlig, når man kommenterer. Vi

avsluttet oppgaven ved å utvikle en guide til hvordan en bedrift bør svare i sosiale

medier.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2018
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit