Blar i BI Open på emneord "markedsføring"
Viser treff 21-40 av 136
-
Culture and luxury value perception
(Master thesis, 2015-08-07)The aim of this study is to investigate how culture influences the way consumers perceive luxury. The model used in this paper combines previously developed frameworks concerning luxury value dimensions with the famous ... -
Delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2017)Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge holdning og kjøpsatferd i forhold til delingsøkonomi. Problemstillingen vår lyder som følger: hva er sammenhengen mellom holdning til delingsøkonomi og tilhørende kjøpsatferd? ... -
Delt skjerm vs Fullskjerm opp mot irritasjon
(Bachelor thesis, 2023)I dag benytter flere TV-kanaler i Norge seg av det nye formatet som deler skjermen i to. Hensikten er å kunne vise reklame uten å måtte avbryte det redaksjonelle innholdet fullstendig. I dag blir det brukt under direktesendte ... -
Den digitale musikkbransje: korleis kan nye artistar dra nytte av digitaliseringa for å påverke kjøpsåtferda til forbrukaren?
(Bachelor thesis, 2017)Bacheloroppgåva omhandlar den digitale musikkbransje og fokuset er retta mot korleis ein som ny artist kan dra nytte av digitaliseringa for å nå ut til forbrukaren. Oppgåva har to hovudemne. Fyrste emne er forbrukaråtferd ... -
Den samfunnsbevisste forbruker
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien omhandler forbrukeres holdning til virksomheters samfunnsansvar (CSR) og deres holdning til eget samfunnsansvar som forbruker. Majoriteten av varer som selges på forbrukermarkedet i Norge er importert fra ... -
Digitalisering i restaurantbransjen
(Bachelor thesis, 2021)«Nye teknologier fører med seg omstillinger som setter samfunn på prøve. En sentral utfordring er å håndtere konsekvensene når teknologi gjør menneskelig arbeidskraft overflødig, og vi må skape nye jobber» (Næringslivets ... -
Does Size Matter? Empirical Evidence for Product Specification Rebound Effects
(Master thesis, 2019)The current study explores a new field with the concept of rebound effects that have been receiving scant attention – namely, product specification rebound effects which occur when consumers choose larger or more powerful ... -
E-scooter – convenience versus environment: a green innovation value chain analysis of transportation in urban areas
(Master thesis, 2020)Abstract The need for more sustainable transport methods have been highlighted due to challenges such as traffic congestion, greenhouse gas emissions and pollution in urban areas. The shared electric scooters have become ... -
The effect of Artificial Intelligence and products recommendation on purchase intention: a study of the cosmetics field
(Master thesis, 2023)Rapid development and adoption of Artificial Intelligence challenge managers to exploit this transforming technology to enhance the customer experience and therefore their sales. This study aims to explore the effect of ... -
Effective email marketing: an empirical study of the impact of personalized communication on customer engagement and purchase decisions
(Master thesis, 2019)This study investigates the impact of behavior-based personalization on customer engagement and purchase behavior in the context of email marketing. For this purpose, the author reviews and combines the following research ... -
The effects of transmedia storytelling in brand resonance for media franchises
(Master thesis, 2023)Transmedia storytelling is emerging as a concept for media franchises, where multiple media from the same franchise combine to create a coherent, nonredundant experience. The aim of this research is to explore whether the ... -
Effekten av auditive virkemidler på Instagram
(Bachelor thesis, 2023)Fremveksten av vertikalt videoinnhold på sosiale medier skaper behov for ny innsikt om sensorisk markedsføring. Likevel vet vi i dag svært lite om hvordan lyden på audiovisuelle plattformer påvirker forbrukere. Denne ... -
Effekten av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsering på Instagram
(Bachelor thesis, 2023)Oppgåva tek føre seg bruken av bodskapsappellar og slagord ved sponsa annonsar på Instagram. Bakgrunnen for temaet ligg i ein interesse vedrørande merkevarebygging og retorikk i sosiale medium. Over tidene har ein sett ein ... -
Effekten av TikTok-anbefalinger på forbrukernes kjøpsintensjon: En studie om faktorer og kjønnsforskjeller
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring og baserer seg på den stadige endringen i markedsføring på sosiale medier hvor produktanbefalinger på plattformen TikTok er en økende ... -
Eit innblikk i forbrukaråtferda «Behovet til de som trenger hjelp trumfer alt, alltid» Eit kvantitativ studie om forbrukaråtferd og Røde Kors
(Bachelor thesis, 2020)Veldedigheitsorganiasjonen Røde Kors er representativ over heile verda og jobbar med alt frå brann i Australia til krig i Syria. For at Røde Kors skal kunne fungere er dei avhengige av økonomisk støtte frå forbrukaren ... -
En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement
(Bachelor thesis, 2023)Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ... -
Enhancing brand engagement through social media video content: A quantitative analysis of tech brands on YouTube Shorts
(Master thesis, 2023)This study aims to understand the role of social media content on users’ engagement behavior. More specifically, the direct effects of brand prominence and content richness on users’ passive and active engagement behavior; ... -
Et dult for en sunnere hverdag
(Bachelor thesis, 2019)Kan utvalgte dult få kunder som handler matvarer på nett til å ende opp med en sunnere handlekurv? I denne oppgaven har vi gjennomført et eksperiment i nettbutikken til Meny for å finne svar på akkurat dette. Med ... -
Forbrukeres holdning til lagring av personopplysninger på nett
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse består av en innledning, teori, analyse, metode, diskusjon og konklusjon. Hovedfokuset i oppgaven har vært finne faktorer som bidrar til privatpersoners atferds- og ... -
Forbrukeres motivasjon til å følge merker på Instagram, og betydningen av selvbilde
(Bachelor thesis, 2019)Bedrifter og merkevarers tilstedeværelse på sosiale medier blir stadig viktigere i dagens konkurransesituasjon. Instagram er i dag blant de mest populære sosiale mediene med svært mange aktive brukere. Plattformens ...