Blar i BI Open på tittel
Viser treff 3554-3573 av 6035
-
Merkevarebygging av kunstmuseer
(Bachelor thesis, 2016)Følgende er en bacheloroppgave i kulturledelse, en avsluttende oppgave i utdannelse på Handelshøyskolen BI, bachelor i Kultur og ledelse 2013-2016. Det er mye som kan tyde på at kunstmuseer i Norge de siste årene har ... -
Merkevarebygging i delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2017)Delingsøkonomi er et relativt nytt fenomen, og kan kort forklares som å tilgjengeliggjøre underutnyttede, hovedsakelig private, ressurser på nettbaserte samfunn. Delingsøkonomien bygger på forretningsmodeller som bryter ... -
Merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Midtbyen som et levende bysentrum. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er ”Hvordan kan merkevaren ... -
Merkevarebygging som verktøy for treningssenteret SATS Trondheim : Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet?
(Bachelor thesis, 2010-02-22)På bakgrunn av høstens oppgave (Bro, Bøen, Mevold 2008) valgte vi følgende problemstilling: Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet? Det kanskje viktigste funnet omfattet ... -
Merkevaren Zenit Yoga
(Bachelor thesis, 2013-12-18)I denne bacheloroppgaven har vi skrevet om Zenit Yoga og sett på hvordan vi kan styrke deres merkevare. Vi har gjennomført en undersøkelse med den hensikt å få svar på vår problemstilling: Hvordan kan Zenit Yoga styrke ... -
Merkevarestrategi, NCL
(Bachelor thesis, 2022)Nature Compact Living ble startet i 2018 og er en ung bedrift i ett ganske nytt marked for kompakte fritidsboliger. Selskapet selger kompakte fritidsboliger til bedriftsmarkedet og er kjennetegnet ved et moderne og ... -
Merking av reklame på Instagram, påvirker det kjøpsintensjonen til forbrukeren?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er skrevet med bakgrunn i en økende bruk av annonser og reklamer på Instagram. Opinionsledere og ettertraktede mennesker har de siste årene kommet mer og mer fram i søkelyset, grunnet at influencer-marke ... -
Merverdiavgift : problemstillinger og tilpasningsmuligheter for hotell og utleie gjennom Airbnb
(Master thesis, 2017)Oppgavens mål er å tydeliggjøre avgiftsreglementet knyttet til hotellbransjen. Videre ønsker vi å komme med konstruktive diskusjoner og forslag rundt en mulig avgiftsinnføring på utleie gjennom delingsøkonomitjenesten ... -
Merverdiavgift på sammensatte ytelser
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er den merverdiavgiftsmessige behandlingen av sammensatte ytelser. Består ytelsen av flere selvstendige omsetningsobjekter, skal de behandles hver for seg med hver sin avgiftsstatus. Hvis ytelsen er ... -
Merverdiavgift ved realisasjon av pantsatte eiendeler
(Master thesis, 2013-02-14) -
Mestringsklima i Arbeids-og Inkluderingsbedrifter
(Master thesis, 2018)Utgangspunktet for denne oppgaven er å undersøke om ansatte i Arbeid og Inkluderingsbransjen opplever at mestringsklima er det rådende motivasjonsklimaet i egne bedrifter, og om mestringsklima korrelerer med variabler ... -
A (meta)governance framework for multi-level governance of inter-organizational project networks
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Little is known about the governance of inter-organizational networks for projects. This study empirically develops a theoretical framework for this, using twenty-eight project networks as case studies, applying 124 ... -
Metahistory as Public History: On Introducing Metahistorical Perspectives in Events about Events
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This article argues that the introduction of ‘metahistorical perspectives’can greatly enrich the practice of public history. Through the example of a series of public events about important historical events held at the ... -
Metastudie om bærekraftige investeringer
(Bachelor thesis, 2018)I vår bacheloroppgave var formålet å studere avkastningen på bærekraftige investeringer opp mot tidligere forskning. For å svare på problemstillingen, ”Hva sier forskning om avkastning på bærekraftig investering med bruk ... -
Metastudie om markedseffisiens i de utviklede markedene
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne utredningen er å undersøke hvorvidt det eksisterer svak form for markedseffisiens i utviklede markeder. Vi har gjennomført en metastudie der vi undersøker og analyserer tidligere publiserte studier om ... -
Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy
(Journal article; Peer reviewed, 2022)The metaverse has the potential to extend the physical world using augmented and virtual reality technologies allowing users to seamlessly interact within real and simulated environments using avatars and holograms. Virtual ... -
Metaverse beyond the hype: Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy
(Journal article, 2022)The metaverse has the potential to extend the physical world using augmented and virtual reality technologies allowing users to seamlessly interact within real and simulated environments using avatars and holograms. Virtual ... -
Metaverse marketing: How the metaverse will shape the future of consumer research and practice
(Journal article; Peer reviewed, 2022)The initial hype and fanfare from the Meta Platforms view of how the metaverse could be brought to life has evolved into an ongoing discussion of not only the metaverse's impact on users and organizations but also the ... -
A Method for Risk Response Planning in Project Portfolio Management
(Journal article; Peer reviewed, 2019)To improve the effectiveness of project portfolio risk management, a portfolio-wide approach is required. Implementing a proactive strategy, this article presents a method based on mathematical optimization to select an ... -
Micro evidence on international patenting
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Globalization, high growth rates in high-tech industries, growing emerging markets and harmonization of patent institutions across countries have stimulated patenting in foreign markets. We use a simple model of international ...