Now showing items 61-80 of 817

    • Hvordan eWOM på TikTok påvirken Gen Z sin kjøpsprosess 

      Hjelmhaug, Malin; Fjellstad, Thea (Bachelor thesis, 2023)
      I løpet av de siste årene har TikTok opplevd en betydelig økning i popularitet blant Gen Z, og etablert seg som en sentral plattform for "word-of-mouth". Som en unik markedsplass kombinerer TikTok underholdning og shopping, ...
    • Lydens rolle på TikTok 

      Prestegård, Henriette Styve; Schjærven, Emilie Heen; Omsted, Carl Georg Holland (Bachelor thesis, 2023)
      Dette studiet er utarbeidet ved Handelshøyskolen BI Bergen våren 2023, og baserer seg på temaet lyd og lydeffekter på den sosiale medier plattformen TikTok. Formålet med denne oppgaven er å øke forståelsen av lydens ...
    • En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement 

      de, Decker Godiva Røsber; Pedersen, Victoria Christine Wyssenbach (Bachelor thesis, 2023)
      Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ...
    • Bachelor - merkevarebygging med en bærekraftig tilnærming 

      Gevelt, Simon; Wold, Elle Louise (Bachelor thesis, 2023)
      Vår bacheloroppgave er utarbeidet våren 2023 ved Handelshøyskolen BI og baserer seg på temaet merkevarebygging med fokus på en bærekraftig tilnærming. Studien bygger på merkevarebygging for Amundsen Sports, som har hatt ...
    • Cancel Culture vs Offentliga personer 

      Eidmann, Aurora Robin Katarina; Lager, Mina Henriksen; Grønseth, Céline Laxheim (Bachelor thesis, 2023)
      Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka fenomenets inverkan på “cancel culture” och offentliga personer och dess bransch rädsla för att bli “cancelled ”. Vi gör denna forskning genom att använda en kvalitativ ...
    • Hva kan driver forbruker til å ta i bruk kompensasjonsordninger? 

      Vedvik, Pia Cornelia; Andreassen, Marte Slørdahl; Evensen, Andrea Melsom (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven har som mål å utforske forbrukernes forhold til teknologi, og deres motivasjon til å ta i bruk kompensasjonsordninger for deling av personlige data. Problemstillingen er: Hvordan påvirker forbrukernes ...
    • Bacheloroppgave i digital kommunikasjon og markedsføring 

      Andersen, Caroline Kaas; Bruun, Fanny Kristiansen (Bachelor thesis, 2023)
      Vi ser en stadig økende bruk av Instagram som markedsføringsverktøy for bedrifter i arbeidslivet. Instagram kan brukes på ulike måter for å skape engasjement hos forbrukere. Bedrifter kan publisere eget innhold, ha betalt ...
    • På hvilken måte vil "cookiedøden" påvirke metode for målgruppemålretting i programmatisk annonsering? 

      Skomsvoll, Kirsten Hollevik (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloren ble utarbeidet våren 2023 ved Handelshøyskolen BI, og tar for seg problematikken rundt Google sin avvikling av tredjeparts cookie, og hvordan dette vil påvirke metode for målgruppemålretting i programmatisk ...
    • Hvordan påvirker opplevd følelse av “FOMO” og tilfredshet norske Pokémon GO-spilleres spill intensjon og kjøpsintensjon? 

      Qazi, Usman; Olsen Buskum, Mari; Thoeneie, Andreas (Bachelor thesis, 2023)
      “Freemium” har de siste årene vokst fram som en veldig attraktiv forretningsmodell og da spesielt innenfor både PC- og mobilspill verdenen. Pokémon GO benytter seg av denne forretningsmodellen og har vært en av de ledende ...
    • Sosiale mediers påvirkning på forslaget til lovendring i debatten om samtykkelov 

      Hamilton, Thanushika Therese; Jensen, Johanne Søgnen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven skal undersøke hvordan sosiale medier har påvirket debatten om en samtykkelov i Norge. Formålet med forskningen er å få bedre forståelse av hvordan debatter arter seg i sosiale medier, og hvordan ...
    • Chat GPT som et verktøy for å forbedre kundeopplevelsen gjennom digital kommunikasjon 

      Braate, Simen Holmgren; Erlandsen, Bjørn-atle Moldeklev (Bachelor thesis, 2023)
      Kunstig intelligens har bidratt til å forenkle arbeidsoppgaver for mange de siste årene, og det benyttes også for å forenkle hverdagen til mange. Blant annet har vi datamaskiner som Google oversetter, Google Home og Alexa. ...
    • Hvilken effekt har markering av reklame på TikTok på brukerens kjøpsintensjon? 

      Vådal, Maria Qvam; Frisnes-Pedersen, Mathilde (Bachelor thesis, 2023)
      TikTok har raskt etablert seg som en viktig aktør for annonsører i sosiale medier. Dette gir bedrifter en gylden mulighet til å spre sitt budskap til nye målgrupper. Nye metoder for markedsføring dukker stadig opp, og vi ...
    • Hovedfaktorene som påvirket den regionale boligprisutviklingen i Oslo med Bærum, Bergen, Trondheim og Stavanger fra 2005 - 2018. 

      Hamang, Snorre Hveding (Bachelor thesis, 2020)
      I denne bacheloroppgaven ønsker en å finne ut hvilke påvirkningsfaktorer som har vært mest betydningsfulle for boligprisutviklingen i Norge på et regionalt nivå, de siste ti til femten årene. For å kunne se nærmere på denne ...
    • Hvordan lede seg selv til en sunn livsbalanse mellom jobb og fritid? 

      Andersen, Tanya Jeanette; Fransson, Mikael Alexander (Bachelor thesis, 2022)
      I takt med stadig mer sømløs teknologi som er ment til å hjelpe oss, viskes også skillet mellom jobb og fritid stadig mer ut. Vi ser at denne problemstillingen blir stadig mer aktuell, og spesielt i tiden etter Covid-19 ...
    • Filter mot pandemien - om taus kunnskap i en krise 

      Sæbø, Thomas (Bachelor thesis, 2022)
      I denne oppgaven har jeg sett på konsekvensene for nettavisen Filter Nyheter da pandemien traff Norge i mars 2020. Filter ble ekstra hardt rammet av pandemien fordi den hadde valgt en forretningsmodell som var ekstra sårbar ...
    • De 4 utfordrende fasene i lederutvikling 

      Strand, Joakim; Rasmussen, Magnus; Aasheim, Patrick (Bachelor thesis, 2022)
      Oppgaven handler om fagfeltet lederutvikling. Vi har sett på det historiske perspektivet til lederutvikling i norsk sammenheng og forskjeller på interne og eksterne programmer. Dette for å kunne tilstrekkelig drøfte og ...
    • Team = "oss" 

      Brynestad, Guro; Pedersen, Kine Bergliot Bjørnevoll; Fredheim, Oddlaug Nordal (Bachelor thesis, 2022)
      I dagens arbeidsliv får team en stadig mer sentral rolle. Å organisere seg i team gir løfter om en mer effektiv arbeidshverdag, og bedre resultater enn hva individet får til. Interessen for teamsamarbeid har økt i takt ...
    • Dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten - Basert på samhandlingsreformen - Et kvalitativt studie av Sykehuset i Vestfold og Telemark og Sandefjord 

      Hamre, Stig; Rygh, Camilla Tuyet (Bachelor thesis, 2022)
      Temaet i denne oppgaven er dynamisk ledelse og organisering av helsetjenesten, basert på samhandlingsreformen. Samhandling mellom spesial- og kommunalhelsetjenesten har vært et aktuelt tema og utviklingsområdet i mange år. ...
    • Balanse mellom jobb og fritid 

      Boge, Thom Ruben; Nilsen, Dag Josef; Moldekleiv, Janicke (Bachelor thesis, 2022)
      I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet balansen mellom jobb og fritid hos et utvalg av ledere i en bedrift på Vestlandet. Vi har jobbet med en ledergruppe bestående av 6 personer. Interessen for temaet økte da ...
    • Den hybride arbeidshverdagen - hva med tillit og kontroll? 

      Kristiansen, Ingvild (Bachelor thesis, 2022)
      Temaet for denne oppgaven er å se på hvordan den økte bruken av hybride kontorløsninger påvirker lederes tillit og behov for kontroll av ansatte. Problemstillingen er: Hvordan påvirker den økte bruken av hybride ...