Blar i Student papers på emneord "markedsføring"
Viser treff 61-80 av 136
-
Hvor effektivt er gamification for å stimulere til bærekraftige kjøpsbeslutninger i klesbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven omhandler hvordan aktører i klesbransjen kan stimulere bærekraftige kjøpsbeslutninger ved å implementere spill-elementer som et virkemiddel for å dulte forbrukeren i en bærekraftig retning. Bakgrunnen for ... -
Hvor går grensen mellom personifisering og personvern?
(Bachelor thesis, 2019)Forfatterne av dette studiet har analysert den økende bruken av personlig markedsføring og forbrukernes personvernsbekymring som en konsekvens av denne. Hensikten med oppgaven er å finne ut hvilken påvirkning den ... -
Hvordan bygge merkeassosiasjoner for en nettbutikk i et konkurransepreget marked, og hvordan den digitale kundereisen påvirker merkevarebyggingen
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har vi sett på netthandel og hvordan kundereisen har utviklet seg i sammenheng med teknologien. Internett har gjort det enklere for kunder å hente informasjon om produkter og tjenester, måten kunder ... -
Hvordan endres fysiske butikker innen klesbransjen som følge av økende konkurranse fra netthandel?
(Bachelor thesis, 2020)Klesbransjen er i dag preget av svært tett konkurranse, både fra aktører som benytter seg av fysiske butikker, nettbutikker og andre multikanaler. Det oppstår stadig flere konsepter som gjør bransjen mer variert og ... -
Hvordan eWOM på TikTok påvirken Gen Z sin kjøpsprosess
(Bachelor thesis, 2023)I løpet av de siste årene har TikTok opplevd en betydelig økning i popularitet blant Gen Z, og etablert seg som en sentral plattform for "word-of-mouth". Som en unik markedsplass kombinerer TikTok underholdning og shopping, ... -
Hvordan kan Bareksten gin bygge sterke merkeassosiasjoner? Utfordringer knyttet til ulovlig markedsføring av alkohol i Norge.
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan Bareksten gin kan skape ønskede merkeassosiasjoner i et marked hvor markedsføring er ulovlig. Først har kartlagt forbrukernes nåværende assosiasjoner til både Bareksten gin og en ... -
Hvordan kan dulting bidra til å redusere matsvinn i norge?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven tar for seg dulting i dagligvarehandelen. Temaet dulting har fått større oppmerksomhet i senere tid og dreier seg om å lede forbrukeren til å ta bedre avgjørelser både for seg selv og samfunnet. ... -
Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)I vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer ... -
Hvordan kan norske sofaprodusenter få en fordel i markedet?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi undersøkt hvilke attributter ved en sofa som er viktig for forbrukere som verdsetter lokal produksjon. For å få å et innblikk i bransjen har vi inngått et samarbeid med Sitwell, som er en ... -
Hvordan kan Ramsvik øke sine kunders livstidsverdi?
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse ved BI Bergen ble skrevet våren 2018 i samarbeid med Ramsvik AS. Vi var tidlig i kontakt med Ramsvik som straks sa seg villige til å kollaborere med oss. Vi hadde på forhånd ... -
Hvordan oppnå lojalitet i mikromobilitetsmarkedet – et Oslo Bysykkel studie
(Bachelor thesis, 2021)Klimaendringer, ressursmangler og ny teknologi har ført til en ny type forbrukeratferd i delingsøkonomien. Teknologien har gjort det enklere enn noen gang å søke etter og handle varer og tjenester over internett. Fra ... -
Hvordan påvirker ambassadørmarkedsføring nettbutikkers merkeverdi?
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene vært et større fokus på ambassadørmarkedsføring innen netthandel, hvor flere digitale merkevarer har slengt seg på trenden for å skape mer autentiske relasjoner med sine kunder. Ambassadørmarkedsføring ... -
Hvordan påvirker grønn markedsføring forbrukeres kjøpsintensjon for bærekraftige klær?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven skal vi løse problemstillingen «hvordan påvirker grønn markedsføring forbrukernes kjøpsintensjon for bærekraftige klær?». Analyseformålet for vår undersøkelse er å avdekke hva som skal til for ... -
Hvordan påvirker opplevd følelse av “FOMO” og tilfredshet norske Pokémon GO-spilleres spill intensjon og kjøpsintensjon?
(Bachelor thesis, 2023)“Freemium” har de siste årene vokst fram som en veldig attraktiv forretningsmodell og da spesielt innenfor både PC- og mobilspill verdenen. Pokémon GO benytter seg av denne forretningsmodellen og har vært en av de ledende ... -
Hvordan påvirker produkter med høy involveringsgrad kundenes kjøpsprosess ved handel i butikk eller på nett?
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med utredningen er å få en bredere forståelse av hvordan produkter med høy involveringsgrad påvirker forbrukerens kjøpsprosess i butikk og på nett, med utgangspunkt i klesbransjen. Valg av bransje baserer seg ... -
Hvordan påvirker strømkrisen og andre faktorer forbrukeres holdning til solcellepanel?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven tar i all hovedsak for seg markedspotensialet til solcellepaneler i forbrukermarkedet. Dette ønsket vi å se i lys med de pågående høye strømprisene vi har blitt utsatt for de siste årene, og ønsket ... -
Hvordan spiller kjønn en rolle for formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikkbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å undersøke hvordan kjønnsbasert reklame påvirker formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikk bransjen. Denne bransjen er kjent for å produsere og markedsføre produkter ... -
Inbound marketing: «Hvordan kan inbound marketing utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet (B2B)?»
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan den digitale markedsføringsstrategien inbound marketing kan bidra til å utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet. Fokuset er spesielt rettet mot bruk av ... -
The influence of scanning mobile apps on consumer behavior regarding cosmetic products
(Master thesis, 2021)Due to rising concerns about overconsumption, consumers are more aware of the negative impact of their purchase habits on the environment and on their health and are concerned about the ingredient lists of their ... -
The Interplay of Brand Associations in Market Transitions: An Examination of Non-FMCG Brands in the FMCG Landscape
(Master thesis, 2023)This thesis aimed to examine a research gap within brand extensions to uncover the impact of luxury value dimensions, presented as associations, on consumer attitudes towards brand extensions from outside and into the ...