Browsing Student papers by Subject "markedsføring"
Now showing items 121-136 of 136
-
Showrooming: moral og fysisk distanse "Hvilke faktorer påvirker folks moralske evaluering av ulike tilfeller av showrooming?"
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven handler om fenomenet showrooming. Hensikten med denne studien var å utforske om fysisk distanse mellom en forbruker og en fysisk butikk påvirker folks moralske evaluering av showrooming. Oppgaven ... -
Signalet om nettsiden
(Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven har blitt utarbeidet med et kausalt undersøkelsesdesign som er basert på forskning gjort av Bhargave, Mantonakis, og White (2016) og deres artikkel «Cue of the Cloud». De så på effekten av en påminnelse, ... -
Smarthotel
(Bachelor thesis, 2016)Beslutningsproblemet i denne oppgaven er: Har Smarthotel etablert merkekjennskap og hvilke fordeler kan merkekjennskap føre til? Formålet med oppgaven er å kartlegge merkekjennskapen til Smarthotel. Oppgaven belyser ... -
Sosiale mediers påvirkning på forslaget til lovendring i debatten om samtykkelov
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven skal undersøke hvordan sosiale medier har påvirket debatten om en samtykkelov i Norge. Formålet med forskningen er å få bedre forståelse av hvordan debatter arter seg i sosiale medier, og hvordan ... -
Sponsingens rolle som markedsføringsverktøy i norske bedrifter
(Bachelor thesis, 2018)Norske bedrifter bruker store summer på markedsføring og kommunikasjon, spesielt har budsjettene for sponsing økt betraktelig de siste årene. Sponsing som markedsføringsmedium gir muligheter som ikke finnes i annen ... -
Studenter og næringsliv i samspill
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Næringsforeningen i Trondheimsregionen (NiT) arbeider med å styrke det regionale næringsliv. På bakgrunn av tidligere forskning, vekkes det interesse rundt hvordan man skal beholde de menneskelige ressursene og kompetansen ... -
Tailoring the Consumer Connection: The Role of Personalized Packaging and Gender in Influencing FMCG Purchase Intentions Across Product Categories
(Master thesis, 2023)Inspired by the increased use of personalized packaging as a marketing tool within the fast-moving consumer goods (FMCG) market, this thesis examines the impact of personalized packaging communication on consumer purchase ... -
The impact of consistency and inconsistency between a selfdeclared claim and a mandatory fact information label on a packaging on the consumer pre-purchase behaviour
(Master thesis, 2018)Our Master thesis tests the impact of consistency and inconsistency between a self-declared claim1 and a mandatory fact information label2 on a same product packaging on the consumer pre-purchase behaviour in terms of ... -
The impact of scarce natural resources predictions and policies on consumer behaviour
(Master thesis, 2019)Purpose: The main purpose of this study is to evaluate consumers believability and their behaviour in two situations: first when they are exposed to a natural resource depletion prediction and secondly when they learn ... -
Tilfredshet med egen privatøkonomi og organisasjonsforpliktelse
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å se på sammenhengen mellom organisasjonsforpliktelse og tilfredshet med egen privatøkonomi. Vi undersøker altså om graden av tilfredshet med privatøkonomien, påvirker følelsen av engasjement ... -
Two-sided advertising in the EV market
(Master thesis, 2023)Two-sided advertising is a marketing approach where both pros and cons of a product are presented. In the context of advertising, consumers may feel skeptical or suspicious when they are exposed to only positive claims ... -
Vareplasseringens effekt på kundeatferd
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven tar for seg produktplassering av varer foran kassaområdet i detaljvarehandelen. Temaet vareplassering er godt forsket på i dagligvarehandelen, men vi ønsker å teste om denne forskningen også gjelder ... -
Warm or cold colored product packaging? : The impact of color temperature on product preference and perceptions of warmth and competence
(Master thesis, 2018)Careful color selection is an inevitable part when it comes to packaging design. Research within the field of social psychology suggests that nonverbal cues such as colors can activate warmth and competence perceptions ... -
What motivates people to purchase sustainable luxurious products rather than more luxurious non-green products?
(Master thesis, 2020)This Master thesis aims to analyze what motivate consumers to purchase sustainable luxurious products rather than more-luxurious non-green products. In order to do so, the degree of liking of luxury and the sensitivity ... -
When are brands or relationships more important in B2B? : A moderation analysis of a proposed model
(Master thesis, 2017)Although recent B2B marketing research suggest that branding and relationships are of importance to firm performance, no research examines how these constructs act in the same model. We try to merge these two streams ... -
Who pays for the price wars?
(Master thesis, 2023)All the major Norwegian newspapers cover the Norwegian grocery industry almost daily. In the past, manufacturers and distributors wielded significant influence over assortment and pricing. However, retailers have more power ...