• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeplan for Dinutvei

Kingell, Lise Juvkam; Granberg, Maria Hannisdal
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2567511.pdf (1.861Mb)
DinUtvei vedlegg.pdf (3.180Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2683651
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [571]
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av

DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått

navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er å øke

kunnskapsnivået til målgruppen om hva psykisk vold i nære relasjoner er og øke

målgruppens kjennskap til DinUtvei. Den overordnede problemstillingen for

oppgaven ble følgende; Hvordan kan DinUtvei øke kunnskap til og forståelse for

psykisk vold i nære relasjoner gjennom en informasjonskampanje?

For å innhente innsikt om DinUtvei har vi foretatt analyser av organisasjonen,

situasjonen og interessenter. Primærdata ble samlet inn i form av dybdeintervjuer,

ekspertintervju og en spørreundersøkelse. Gjennom dette ønsket vi spesielt å få

innsikt i målgruppens kunnskaper om psykisk vold i nære relasjoner og

hjelpetilbud. I tillegg ønsket vi en større forståelse av temaet og dets mulige

kommunikasjonsutfordringer.

Med utgangspunkt i funn fra primær- og sekundærdata har vi følgende mål og

strategi for kampanjen.

Hovedmål:

• Bidra til at færre i målgruppen utsettes for psykisk vold i nære relasjoner.

Delmål:

• Øke kunnskapsnivået til målgruppen om temaet psykisk vold i nære

relasjoner.

• Øke kjennskap blant målgruppen til DinUtvei.

For å kunne nå kampanjens delmål og hovedmål har vi utviklet tre strategier:

Strategi 1: Informere målgruppen om hva psykisk vold i nære relasjoner er.

Strategi 2: Belyse at DinUtvei er en veiviser hvor målgruppen kan oppsøke hjelp

og informasjon.

Strategi 3: Bidra til at økt oppmerksomhet rettes mot tematikken gjennom å

engasjere til samfunnsdebatt.

Kampanjens taktikker består av produksjon av reklamefilmer, sosiale medier, en

kampanjeside og arrangementer på høyskoler og universiteter. Det vil også presenteres en tidsplan og et budsjett. En foreslått metode for evaluering av

tiltakene og deres bidrag til å oppnå kampanjens mål, vil avslutningsvis legges

frem.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2020
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit