• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kampanjeplan for Dinutvei

Kingell, Lise Juvkam; Granberg, Maria Hannisdal
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2567511.pdf (1.861Mb)
DinUtvei vedlegg.pdf (3.180Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2683651
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [571]
Abstract
I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av

DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått

navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er å øke

kunnskapsnivået til målgruppen om hva psykisk vold i nære relasjoner er og øke

målgruppens kjennskap til DinUtvei. Den overordnede problemstillingen for

oppgaven ble følgende; Hvordan kan DinUtvei øke kunnskap til og forståelse for

psykisk vold i nære relasjoner gjennom en informasjonskampanje?

For å innhente innsikt om DinUtvei har vi foretatt analyser av organisasjonen,

situasjonen og interessenter. Primærdata ble samlet inn i form av dybdeintervjuer,

ekspertintervju og en spørreundersøkelse. Gjennom dette ønsket vi spesielt å få

innsikt i målgruppens kunnskaper om psykisk vold i nære relasjoner og

hjelpetilbud. I tillegg ønsket vi en større forståelse av temaet og dets mulige

kommunikasjonsutfordringer.

Med utgangspunkt i funn fra primær- og sekundærdata har vi følgende mål og

strategi for kampanjen.

Hovedmål:

• Bidra til at færre i målgruppen utsettes for psykisk vold i nære relasjoner.

Delmål:

• Øke kunnskapsnivået til målgruppen om temaet psykisk vold i nære

relasjoner.

• Øke kjennskap blant målgruppen til DinUtvei.

For å kunne nå kampanjens delmål og hovedmål har vi utviklet tre strategier:

Strategi 1: Informere målgruppen om hva psykisk vold i nære relasjoner er.

Strategi 2: Belyse at DinUtvei er en veiviser hvor målgruppen kan oppsøke hjelp

og informasjon.

Strategi 3: Bidra til at økt oppmerksomhet rettes mot tematikken gjennom å

engasjere til samfunnsdebatt.

Kampanjens taktikker består av produksjon av reklamefilmer, sosiale medier, en

kampanjeside og arrangementer på høyskoler og universiteter. Det vil også presenteres en tidsplan og et budsjett. En foreslått metode for evaluering av

tiltakene og deres bidrag til å oppnå kampanjens mål, vil avslutningsvis legges

frem.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit