• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lojal, eller bare rabattgal?

Solheim, Lene; Nagy, Emilie; Johannessen, Regine
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1694630.pdf (5.907Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2467287
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Oppgaven vår tar for seg sammenhengen mellom lojalitet og lojalitetsprogram i

dagligvarebransjen. Vi synes det er spennende å se hvordan lojalitetsprogram har

utviklet seg den senere tiden og i hvilken grad det påvirker kundelojalitet. Vår

problemstilling ble deretter utformet slik:

“Hvor effektivt er lojalitetsprogram ved valg av dagligvarebutikk?”

For å svare på problemstillingen vår har vi benyttet primær- og sekundærdata.

Innsamlingsmetoden vi har brukt er spørreskjemaundersøkelse. Hovedfokuset vårt

på undersøkelsesspørsmålene har vært rettet inn mot lojalitetsprogram, tilfredshet

og lojalitet. Oppgaven vår består av 8 deler, hvorav teori, metode og analyse av

datafunn er inkludert.

I kapittel 1 tar vi for oss innledning, bakgrunn og formålet med oppgaven, i tillegg

til vår presentasjon av problemstilling og avgrensing av oppgaven. Videre i

kapittel 2 beskriver vi det teoretiske grunnlaget for å belyse og støtte opp om vår

problemstilling. Vi har benyttet teori fra pensum og relevant litteratur funnet

gjennom litteratursøk.

I kapittel 3 har vi begrunnet valg av metode og forskningsdesign. Vi har tatt

utgangspunkt i den kvantitative delen og utarbeidet en spørreskjemaundersøkelse,

videre etterfulgt av analyse av datafunn i kapittel 4. Spørreskjemaundersøkelsen

brukte vi som grunnlag for å forstå forbrukerne sin tilfredshet til lojalitetsprogram

og lojalitet mot tilhørende dagligvarebutikk.

Resultatene av studien viser oss at lojalitetsprogram har en positiv effekt på

tilfredshet til tilhørende dagligvarebutikk, men det er lojalitetsprogram som har

minst påvirkning på lojalitet mot dagligvarebutikk ut i fra faktorene; pris,

beliggenhet, utvalg og kvalitet og service.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit