• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lojal, eller bare rabattgal?

Solheim, Lene; Nagy, Emilie; Johannessen, Regine
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1694630.pdf (5.907Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2467287
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Oppgaven vår tar for seg sammenhengen mellom lojalitet og lojalitetsprogram i

dagligvarebransjen. Vi synes det er spennende å se hvordan lojalitetsprogram har

utviklet seg den senere tiden og i hvilken grad det påvirker kundelojalitet. Vår

problemstilling ble deretter utformet slik:

“Hvor effektivt er lojalitetsprogram ved valg av dagligvarebutikk?”

For å svare på problemstillingen vår har vi benyttet primær- og sekundærdata.

Innsamlingsmetoden vi har brukt er spørreskjemaundersøkelse. Hovedfokuset vårt

på undersøkelsesspørsmålene har vært rettet inn mot lojalitetsprogram, tilfredshet

og lojalitet. Oppgaven vår består av 8 deler, hvorav teori, metode og analyse av

datafunn er inkludert.

I kapittel 1 tar vi for oss innledning, bakgrunn og formålet med oppgaven, i tillegg

til vår presentasjon av problemstilling og avgrensing av oppgaven. Videre i

kapittel 2 beskriver vi det teoretiske grunnlaget for å belyse og støtte opp om vår

problemstilling. Vi har benyttet teori fra pensum og relevant litteratur funnet

gjennom litteratursøk.

I kapittel 3 har vi begrunnet valg av metode og forskningsdesign. Vi har tatt

utgangspunkt i den kvantitative delen og utarbeidet en spørreskjemaundersøkelse,

videre etterfulgt av analyse av datafunn i kapittel 4. Spørreskjemaundersøkelsen

brukte vi som grunnlag for å forstå forbrukerne sin tilfredshet til lojalitetsprogram

og lojalitet mot tilhørende dagligvarebutikk.

Resultatene av studien viser oss at lojalitetsprogram har en positiv effekt på

tilfredshet til tilhørende dagligvarebutikk, men det er lojalitetsprogram som har

minst påvirkning på lojalitet mot dagligvarebutikk ut i fra faktorene; pris,

beliggenhet, utvalg og kvalitet og service.
Description
Bacheloroppgave i Markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit