• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan håndteres utviklingen av markedsføring og salg på nett?

Yttri, Synne Valvik
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1688780.pdf (4.651Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2466584
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I denne bacheloroppgaven i Salgsledelse og personlig salg, har jeg tatt for meg

utviklingen som skjer i markedsføring og salgsorganisasjonen i dag, hvor fysiske

butikker og markedsføring gjennom tradisjonelle kanaler er sterkt preget av

konkurranse fra nett og sosiale medier. Formålet med oppgaven er å analysere

hvor denne utviklingen vil føre og hvilke konsekvenser dette kan ha for selgere,

markedsførere og forbrukere.

Jeg har ut fra problemstillingen min skrevet en kvalitativ oppgave som skal legge

det akademiske grunnlaget for løsningen av problemstillingen. Jeg har benyttet

meg av både nettbaserte kilder for å finne relevante artikler på emnet, i tillegg til

andre litterære kilder. Oppgaven er skrevet med en rød tråd innen salg og

markedsføring, med relevante elementer som bruken av influencere og netthandel.

Det har ikke vært så lett å finne god forskning som underbygger alle temaene i

denne oppgaven, og jeg har derfor valgt å benytte en del utsagn og meninger fra

forskjellige forfattere for å vise hvordan denne problemstillingen blir omdiskutert

i samfunnet i dag.

Videre er oppgavens metodiske del, som beskriver hvilke metoder som ble brukt

for å gjennomføre forskningen. Fokusgrupper ble her valgt for å få en dypere

forståelse av forbrukernes ønsker og behov, da det er dette de moderne selgere må

ta hensyn til og utvikle seg etter. Det ble gjennomført to fokusgrupper, en med

fem respondenter og en med seks respondenter. Ved hjelp av disse respondentenes

svar og diskusjoner om de ulike temaene, kom jeg fram til hvordan de ønsker og

tror at fremtidens salg skal se ut. I tillegg fikk jeg et innblikk i hvordan deres

handelsmønster er i dag, hva som blir prioritert og hva som påvirker dem når de

skal handle.I analysedelen av oppgaven har jeg analysert svarene jeg fikk i

fokusgruppeintervjuene, og satt dette opp mot relevant teori fra del 2. For å styrke

svarene har jeg foretatt en drøfting av oppgavens reliabilitet og validitet.

I siste del av oppgaven kommer konklusjonen, og en vurdering av hvordan denne

utviklingen kan påvirke de involverte. Her er det også anbefalinger til hvilke

endringer og hensyn selgere bør foreta seg for å holde tritt med utviklingen og

forbrukerne, og for å opprettholde sin plass i markedet.
Description
Bacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit