Viser treff 101-120 av 817

    • Influencer marketing sin påvirkning på forbrukerene sin prisevaluering 

      Dahl, Thelma Eide; Moore, Milene (Bachelor thesis, 2022)
      Denne bacheloroppgaven, utarbeidet ved Handelshøyskolen BI våren 2022, tar for seg temaet Influencer Marketing. Formålet med studien er å bidra til økt bevissthet rundt influencere sin påvirkningskraft på forbrukere, både ...
    • Verdsettelse av AutoStore ASA 

      Duffaut-Sundsby, Ida; Fjeller, Hedda Ramstad (Bachelor thesis, 2022)
      Bacheloroppgavens tema er verdsettelse av virksomhet. I løpet av bachelorgraden har vi opplevd at vi har en sterk interesse for økonomi- og finansfag. Som en forberedelse til videre studier på Handelshøyskolen BI i MSc in ...
    • Datastrukturering for effektive CRM - prosesser og økt kundeverdi 

      Jørgensen, Solveig Lindis Helen (Bachelor thesis, 2022)
      Denne oppgaven tar sikte på å vurdere hvordan KLP banken kan få bedre struktur på data for deres skriftlige kundehenvendelser som mottas gjennom bankens kontaktskjema for å avdekke kundebehov og utvikle effektive CRM- ...
    • Hvordan ulike Instagram-innlegg påvirker merkeevaluering og kjøpsintensjon overfor Holzweiler 

      Kaur, Arvind; Nizam, Nida Yousuf (Bachelor thesis, 2022)
      Utviklingen av sosiale media plattformer har ført til ulike innholdsvarianter som innhold fra influensere, innhold fra merker der de viser til sine egne modeller, og innhold fra “vanlige mennesker” som kan utnyttes av ...
    • Facebook truet av transformativ teknologi 

      Pena, Nicolas Falck (Bachelor thesis, 2022)
      Denne oppgaven tar for seg problemstillingen: «Hvilken innvirkning har utviklingen av blokkjede-teknologi for makten Facebook/Meta innehar, sett i lys av forbrukere sine holdninger og preferanser?». Problemstillingen ...
    • Den nye verdensvalutaen? - en kvantativ oppgave om Bitcoins desentraliserte pengesystem 

      Haugland, Silje Gandborg; Tran, Camilla Truc (Bachelor thesis, 2022)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å få innsikt i kryptovalutamarkedet og Bitcoin, og se nærmere på hvordan et slikt fenomen kan sikre et velfungerende pengesystem. Vi utforsker kryptovalutaen Bitcoins fordeler og ...
    • Verdsettelse av Grieg Seafood AS 

      Hallquist, Odin; Ribe, Markus; Tunge, Jonas (Bachelor thesis, 2022)
      Hensikten med denne oppgaven er å utføre en fundamental verdsettelse av Grieg Seafood ASA. Ved hjelp av den fundamentale verdsettelsen, skal vi finne et kursmål på aksjen til Grieg Seafood ASA gjennom å estimere en rettferdig ...
    • En fundamental verdsettelse av Foodtech lndustri AS 

      Ellefsen, Fredrik Robøle (Bachelor thesis, 2022)
      Formålet med oppgaven er å estimere den fundamentale verdien til Foodtech Industri AS. Foodtech Industri sin drift består av prosjektering og levering av produksjonsutstyr, komplette produksjonslinjer, service og tjenester ...
    • Brand authenticity and representation 

      Rolstad, Hanne Caroline; Nguyen, Nina (Bachelor thesis, 2022)
      In recent years we have seen the effects of the pandemic bringing an increasing pressure to accommodate to the rising demand of brand awareness and brand authenticity. Questions circulating the topics around diversity, ...
    • The adoption of blockchain technology in corporations 

      Øverby, Håkon Mælumsæter (Bachelor thesis, 2022)
      In this thesis I have sought to shed a light on the adoption of blockchain technology in corporations. The results presented highlights the benefits and reflects on the challenges regarding adoption of blockchain technology. ...
    • The Impact of Artificial Intelligence in Fashion Marketing in the Modern Business Environment 

      Lien, Natalie Strøm (Bachelor thesis, 2022)
      With digital technologies like AI having gained attention due to their ability to connect businesses at a global level, the fashion industry has slowly begun to adopt the technology despite using traditional marketing ...
    • Hva driver boligprisene i Norge? Hvordan kan vi gjøre det lettere for førstegangskjøpere å etablere i markedet? 

      Mawdsley, Oskar Evan; Ibrahim, Shad; Farahat, Adham (Bachelor thesis, 2022)
      Vi har i denne oppgaven tatt for oss hvilke makroøkonomiske variabler som driver boligprisene i Norge. Ettersom bolig står nordmenn flest nær, har den en stor innvirkning på den økonomiske aktiviteten i landet, og er derfor ...
    • Har innføringen av FNs bærekraftmål endret kvaliteten på rapporteringen i årsrapportene hos norske energikrevende produsenter og i transportbransjen? 

      Hansen, Wanja; Remme, Martine Karoline; Roppen, Astrid Oline (Bachelor thesis, 2022)
      Som følge av globalisering og en økende temperatur på jorden, er det blitt et større fokus på bærekraft. Fra selskapenes side, handler bærekraft også om rennomé og å ha et godt omdømme. Det er derfor interessant å se på ...
    • Risikoaspektet knyttet til folkefinansiering for investorer 

      Valbøll, Lucas Bjerke; Amlie, Karina; Arx-Leversen, Hannah Nathalie von (Bachelor thesis, 2022)
      I vår bacheloroppgave tar vi for oss temaet risiko, og ut ifra dette temaet ser vi på hvordan ulike variabler påvirker risikopreferansen til investorer når det kommer til lånebasert folkefinansiering til privatpersoner. ...
    • Norsk økonomi under koronapandemien : Var nullrentepolitikken under koronapandemien et nødvendig virkemiddel? 

      Nordset, Markus (Bachelor thesis, 2022)
      Utredningen denne oppgaven bygges opp av, tar for seg norsk økonomi under koronapandemien, og har som formål å undersøke om nullrentepolitikken som ble ført etter pandemien brøt ut var et nødvendig virkemiddel. Pandemien ...
    • Digital markedsføring 

      Sollund, Karoline Strøm; Hamran, Ingeborg; Hafzi, Benjamin (Bachelor thesis, 2022)
      Bacheloren er skrevet i forbindelse med fordypning i digital markedsføring, og baserer seg på den store endringen i markedsføring på sosiale medier hvor vi har blitt preget av et skifte i retning influencer marketing. ...
    • En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching 

      Nyberg, Edvard; Kristiansen, Magnus (Bachelor thesis, 2022)
      1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ...
    • Motivasjon 

      Jacobsen, Erik Andreas (Bachelor thesis, 2022)
      Jeg har skrevet min bacheloroppgave i fordypningsfaget salgsledelse og personlig salg, BTH3202 i samarbeid med Sector Alarm As. Jeg valgte ut Sector Alarm (SA), fordi dette er et selskap som driver mye med både direkte ...
    • Sustainable Marketing Online: How Do Norwegian Fashion Companies Conduct Sustainable Marketing Online and Does it Increase Brand Equity? 

      Torgeirsen, Emil Hovland (Bachelor thesis, 2022)
      It is not secret that the fashion industry is widely believed to be unsustainable. In fact, the industry was responsible for 10% of global emissions in 2017. Furthermore, the fashion is thought to be the second most polluting ...
    • Helt hjem - Key Account Management - 

      Dahle, Kamilla Helen Hansrud; Andreassen, Isabell Riise (Bachelor thesis, 2022)
      Vi går inn på viktigheten av Key Account Management samt utvikling av nøkkelkunder hos bedrifter. Vi tar også for oss teori om markedsorientering, relasjonsbygging, salg- og kjøpsprosessen, Key Account Team og CRM. Vi har ...