• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Helt hjem - Key Account Management -

Dahle, Kamilla Helen Hansrud; Andreassen, Isabell Riise
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bacheloroppgave - KAM.pdf (688.1Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3026849
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [817]
Abstract
Vi går inn på viktigheten av Key Account Management samt utvikling av nøkkelkunder hos bedrifter. Vi tar også for oss teori om markedsorientering, relasjonsbygging, salg- og kjøpsprosessen, Key Account Team og CRM.

Vi har gjennomført undersøkelser hvor vi har tatt i bruk eksplorativt design og kvalitativ metode. For å komme mest mulig i dybden av emnet og bedriften foretok vi dybdeintervjuer med både relevante ansatte i Helthjem og fire av deres kunder. Etter en nøye vurdering anså vi dette som den beste måten å løse problemstillingen på. Informasjonen vi mottok fra dybdeintervjuene ble videre brukt til å analysere resultater. Undersøkelsene viser til at begge parter – Helthjem og deres kunder – vektlegger flere av de samme faktorene. De viktigste faktorene var tilgjengelighet, rådgivning, nøyaktighet og å holde seg profesjonell. CRM kom frem som en av de viktigste faktorene fra Helthjem. CRM er en Key Account Managers viktigste verktøy for å bygge relasjoner, effektivisere prosesser og skape verdi. Dette er et område hvor vi ser det finnes forbedringspotensiale.

Avslutningsvis drøftes funn i samhold med teori, etterfulgt av en konklusjon hvor vi har vist til et helhetlig bilde av teorien samt hvilke faktorer som kommer frem av analysen for å best mulig svare på problemstillingen. I tillegg kommer vi med anbefalinger til Helthjem, blant annet hvordan kundegapet kan lukkes ettersom det er mangler å finne i kunnskapsgapet og serviceleveransegapet. Vi kommer i tillegg med forslag til hvordan relasjonene kan styrkes.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2022
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit