• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Med et progressivt syn på salgsmotivasjon

Ringen, Guro; Aak, Christina Steffensen
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
oppgave37.pdf (2.125Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/219608
Utgivelsesdato
2014-09-12
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne oppgaven er en bacheloroppgave i fagretningen markedskommunikasjon,

MRK 36901, der vi har tatt for oss temaet motivasjon av selgere. Dette er et tema

som er svært viktig i næringslivet i dag og for markedskommunikasjon generelt. I

tillegg mener vi at motivasjon på arbeidsplassen er svært viktig for både trivselen

og lønnsomheten, og det er derfor vi har valgt å ta for oss dette temaet.

Vi har løst oppgaven med bakgrunn i problemstillingen ”hva motiverer selgerne i

Krogh Optikk avdeling Nordregate”. Her har vi sett på hva Krogh Optikk gjør for

å motivere sine selgere i dag, og ved hjelp av ulike metoder har vi kommet frem

til hva som faktisk motiverer selgerne.

Vi starter oppgaven med å greie ut om relevante behovs- og motivasjonsteorier,

samt at vi ser på ulike insentiver og psykologiske motivasjonsfaktorer. De

teoriene vi har tatt for oss er Maslows behovsteori, kognitiv motivasjonsteori,

sosiale motivasjonsteorier og jobbkarakteristika- modeller. Videre i oppgaven har

vi et metodekapittel der vi går gjennom valg av analyseformål og respondenter,

forskningsdesign, samt metodens påvirkning på respondentene og undersøkelser

av hypoteser. Her ser vi også på eventuelle forskjeller mellom de ulike

selgergruppene; optiker, selger og deltidsansatt. I kapittel fire har vi behandlet

resultatene vi fikk i spørreundersøkelsen, og i kapittel fem har vi analysert og

drøftet disse resultatene, samt de resultatene som vi fikk i dybdeintervjuene våre.

Tilslutt i oppgaven har vi en oppsummering der vi ser på hva Krogh Optikk gjør

for å motivere sine selgere i dag, og så svarer vi konkret på problemstillingen vår,

hva som motiverer selgerne i Krogh Optikk. Så setter vi dette i sammenheng og

kommer med en anbefaling til hva Krogh Optikk kan gjøre for å minske gapet

mellom det som blir gjort i dag, og hva som faktisk motiverer selgerne. Helt til

slutt kommenterer vi hva vi kunne ha gjort annerledes.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2014

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit