• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Posisjonering av Mercursenteret

Sætnan, Tonje Raknes; Moxness, Siri Ravlosve; Friman, Malin Anna
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
OPPGAVE19a.pdf (6.296Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/94561
Date
2013-12-18
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Oppgaven har til hensikt å finne ut hvordan Mercursenteret skal styrke sin

posisjon. Problemstillingen ble utarbeidet da vi hadde en antakelse om at

kjøpesenterets posisjon var svak. Problemstillingen ble da Hvordan kan

Mercursenteret styrke sin posisjon i markedet?

For å svare på problemstillingen startet vi med å finne informasjon om

kjøpesenterbransjen og teorier som omhandlet posisjonering. Vi gjennomførte et

intervju med senterleder Anette Vinje for å få informasjon om, og innsikt i

Mercursenterets situasjon. Deretter sendte vi ut nettbaserte spørreundersøkelser

for å måle Mercursenterets oppfattede posisjon hos Trondheims befolkning. Vi

gjennomførte intervjuer med høyskolelektor Odd Gisholt og styreformann Rolf O.

Svendsen, for å få en dypere innsikt i kjøpesenterbransjen i Trondheim og

posisjonering av kjøpesenter. Vi gjennomførte også et observasjonsstudie for å

observere Mercursenterets kunder og deres atferd.

Etter gjennomført datainnsamling fant vi ut at Mercursenteret ikke eier en

posisjon i dag. Vi fikk bekreftet at Mercursenteret opererer i et marked med sterk

konkurranse. Mercursenteret har ingen assosiasjoner knyttet til merkevaren.

Posisjonering av kjøpesenter er ofte en lite bevisst prosess, og jo mindre senteret

er desto viktigere er det å posisjonere seg. Posisjonering er en utfordring fordi

interessentene har ulike mål for Mercursenteret.

Avslutningsvis har vi konkludert med at Mercursenteret må forsterke

assosiasjonene som forbrukerne har til senteret. Vi anbefaler at Mercursenteret

fokuserer på å kommunisere assosiasjonene unik og ungdommelig for å forsterke

sin posisjon.
Description
Bacheloroppgave i Markedskommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2013

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit