• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvilken posisjon har Kosmorama i målgruppens bevissthet?

Rokstad, Rgnhild Dyrnes; Holm, Line Braathen; Næss, Monica
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Oppgave 21 - m.navn MRK36901.pdf (4.905Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/94523
Date
2012-10-18
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
Denne besvarelsen tar for seg fagfeltet merkevarebygging, og er sentrert rundt

arrangementet Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival, som avholdes

årlig i Trondheim.

Problemstillingen ble utarbeidet i henhold til observasjoner rundt Kosmorama i

media, hvor vi ønsket finne ut om de redaksjonelle omtalene hadde samsvar med

forbrukernes oppfattelse. Dette ga grunnlag til følgende problemstilling:

”Hvordan er Kosmorama posisjonert i målgruppens bevissthet?”

For å besvare problemstillingen foretok vi et litteratursøk, hvor den teoretiske

besvarelsen har sin forankring i merkevarepyramiden. Teorikapittelet vil videre

danne grunnlag for utarbeidelse av hypoteser, som skal testes i undersøkelsene.

Videre skal hypotesene bekreftes/avkreftes opp i mot funn som fremkommer i

analysekapittelet.

I metodekapittelet utførte vi en såkalt metodetriangulering. Med utgangspunkt i

lite informasjon rundt saksområdet, foretok vi fem kvalitative undersøkelser.

Disse ble supplert med en kvantitativ undersøkelse for å få et mer representativt

utvalg av respondenter. Dette ga oss en bredere forståelse av saksområdet hvor vi

har kartlagt holdninger for å samtidig se hvor sterke disse er.

I analysen har vi drøftet funn fra dybdeintervju og spørreundersøkelsen opp i mot

hypoteser. Våre undersøkelser viser imidlertid at respondentene har en svak

relasjon til Kosmorama. Samtidig ser vi at de som har oppgitt at de har besøkt

festivalen er gjennomgående mer positiv enn de som ikke har besøkt den.

Avslutningsvis i besvarelsen vil det bli foretatt en konklusjon basert på hovedfunn

fra analysekapittelet. Her ser vi tydelig at respondentene har en forholdsvis

nøytral innstilling til Kosmorama, og at mangel på kunnskap resulterer i en svak

holdningsstyrke, og genererer derfor ingen sterk kjøpsintensjon. Mangel på

kunnskap kan forklares gjennom Kosmoramas markedskommunikasjon, som kan

fremstå noe kompleks og utydelig. Det er også mangel på likhets- og differensieringspunkter som resulterer i at Kosmorama ikke blir oppfattet som

troverdig nok.
Description
Bacheloroppgave i Kampanjeutvikling fra Handelshøyskolen BI, 2012

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit