Blar i Handelshøyskolen BI på tittel
Viser treff 3102-3121 av 6202
-
Juridiske og etiske rammer for innholdsmarkedsføring
(Chapter; Peer reviewed, 2016)This chapter investigates the legal and ethical framework for content marketing. The use of content marketing necessitates special considerations due to its legal implications for the marketer. In addition, legal rules ... -
Juss for ledere
(Master thesis, 2022)Kaos skole og barnehage er et oppvekstsenter i Kvalvik kommune. Kari Klok er enhetsleder og rektor. Kaos skole er en forholdsvis liten skole med 150 elever. Det er ei bygd hvor alle kjenner alle. Robert Krevende er elev ... -
Juss for ledere
(Master thesis, 2022)Denne prosjektoppgaven omhandler identifisering og drøftinger av juridiske problemstillinger som ligger til grunn i denne casen. I oppgaven blir det drøftet tre juridiske problemstillinger. Den første er knyttet til ... -
Juss for ledere
(Master thesis, 2022)Oppgaven tar for seg Tussevika skole som ligger i Ytrevik kommune. Tre av de ansatte blir presentert og beskrevet, og de er alle aktører i de juridiske fremstillingene som dukker opp. Jeg vil i denne oppgaven belyse faktum ... -
Juss for ledere
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven tar vi utgangspunkt i et faktum hentet fra to private barnehager i en kjede. Faktum omhandler daglig leder og fagleder sine manglende arbeidsprestasjoner. De har begge blitt varslet til HR avdelingen med ... -
Just Another Voice in the Crowd? Investigating Digital Voice Formation in the Gig Economy
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Voice is crucial for workers as it enables them to better their organizations and exert some degree of control over managerial decision-making. Yet, as workers increasingly find jobs on digital platforms in the gig ... -
"Just Google it": Forecasting Norwegian unemployment figures with web queries
(CREAM Publications;11/2010, Working paper, 2010)This thesis explores whether online search queries, represented by Google search queries, contain information useful in forecasting short term unemployment figures in Norway or not. Based on earlier work utilizing online ... -
Just world beliefs, personal success and beliefs in conspiracy theories
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Do those who believe in conspiracy theories feel less happy and healthy than others? Do they believe the world is simply unjust? This study was concerned with how demographic factors, personal ratings of success, personal ... -
Justeringsreglene ved bruksendring av fast eiendom i forbindelse med utleie til næringsvirksomhet
(Master thesis, 2017)Dagens merverdiavgiftsregelverk er omfattende, og næringsdrivende i Norge må forholde seg til regelverket på daglig basis. Eiendomsbransjen er en sentral del av norsk næringsliv. I tillegg er bransjen i stor vekst, og ... -
Justeringsregler knyttet til fast eiendom
(Master thesis, 2023)Oppgaven formål er å vise hvordan bruksendringer og/eller salg for et frivillig merverdiavgift-registrert eiendomsselskap, kan få vesentlige konsekvenser for den næringsdrivendes avgifter. Er en ikke kjent med regelverket, ... -
Justerte resultater: veien til bedre resultatkvalitet?
(Journal article, 2012) -
Kaldor and Piketty’s Facts: The Rise of Monopoly Power in the United States
(Journal article; Peer reviewed, 2021)The macroeconomic data of the last fifty years have overturned at least two of Kaldor’s famous stylized growth facts: constant interest rates, and a constant labor share. At the same time, the research of Piketty and others ... -
KAM Disclosure in the Auditor’s Report – A Literature Review
(Chapter, 2020)The requirement of including Key Audit Matters (KAM) is the most significant change made to the auditor’s report in many years. The purpose of KAM is to meet the request from the users of accounting information to include ... -
Kamerat eller Konsulent?
(Master thesis, 2023)I denne studien undersøker vi i hvilken grad kundens egenopplevde privatøkonomi påvirker preferanser for kunderådgiver i bank med tanke på egenskapene varme og kompetanse innen sosial persepsjon. Er det slik at personer ... -
Kampanjeplan - Bergen Høyre
(Bachelor thesis, 2019)Oppgaven du snart leser tar for seg en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Bergen Høyre. Målet med kampanjen er å bistå Bergen Høyre med valgseier gjennom å tiltrekke seg yngre velgere. Målgruppen er satt til elever ... -
Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ... -
Kampanjeplan for Dinutvei
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er ... -
Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap"
(Bachelor thesis, 2018)Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap ... -
Kampanjeplan for Helsedirektoratet
(Bachelor thesis, 2021)Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll. Bakgrunnen ... -
Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 ...