Show simple item record

dc.contributor.authorGabrielsen, Kay Ove
dc.date.accessioned2024-06-12T13:36:05Z
dc.date.available2024-06-12T13:36:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3133774
dc.descriptionExecutive Master of Management i Teamledelse fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractDigital hjemmeoppfølging (DHO) ved Akershus universitetssykehus integrerer digital og fysisk pasientbehandling. Dette omfatter metoder som telefon, videokonsultasjoner og apper for å forbedre pasientoppfølgingen både i og utenfor sykehuset. Denne oppgaven retter fokus mot et spesialisert team ved Ahus, kjent som DHO-teamet, for å vurdere om de kan betraktes som et høytpresterende team. Med økende behov for helse- og omsorgstjenester, har DHO-teamet spilt en sentral rolle i å iverksette digitale løsninger for pasientoppfølging. Kjernen i oppgaven er problemstillingen: «I hvilken grad er DHO-teamet på Ahus et høytpresterende team?» I denne oppgaven så benyttes både kvantitative og kvalitative metoder, inkludert et spørreskjema basert på Susan Wheelan's «Team Performance Checklist», etterfulgt av dybdeintervjuer med teammedlemmene. Målet med denne tilnærmingen var å få en helhetlig forståelse av teamets dynamikk, styrker og forbedringspotensial. Gjennom spørreskjemaet oppnådde teamet en score på 87,2, noe som indikerer at de klassifiseres som et høytpresterende team i henhold til Wheelans modell. Det ble likevel påpekt betydelige områder for forbedring, særlig knyttet til gjensidig avhengighet, ledelse, tilbakemeldinger, beslutningstaking og evaluering. Basert på disse funnene, er det foreslått noen anbefalinger for å videreutvikle og optimalisere teamets ytelse.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectteamledelseen_US
dc.subjectledelseen_US
dc.subjectteamen_US
dc.titleEr DHO-teamet på Ahus et høytpresterende team?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record