Show simple item record

dc.contributor.authorHarsjøen, Iver
dc.date.accessioned2023-11-28T09:44:25Z
dc.date.available2023-11-28T09:44:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3104956
dc.descriptionExecutive Master of Management i Anvendt økonomi for ledere : Bedrift og marked fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractEtt marked kan bestå av aktører som ønsker å kjøpe eller selge varer og tjenester. Markedets aktører søker hele tiden å maksimere sin profitt på salget, eller kjøpet. Prisen for en vare eller tjeneste bestemmes av etterspørselen og tilbudet av denne varen eller tjenesten. Markedets forutsetninger kan endre seg, som i sin tur også vil påvirke prisen. I denne oppgaven skal jeg se på markedet for strøm gjennom aktuelle markedsmodeller og ved hjelp av statistikk. Markedet for strøm er komplekst så oppgaven er derfor begrenset til modeller jeg har vurdert nødvendig ut fra oppgavens omfang. Det samme gjelder aktuelle tall og statistikk, som kan være misvisende i en annen, eller større kontekst. Ut ifra disse forutsetningene ønsker jeg å forklare årsaker til prisendringer og deretter drøfte disse for ett konkret tilfelle i markedet for strøm.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectanvendten_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectledelseen_US
dc.titleMaster in management - Anvendt økonomi for ledereen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record