Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergvad, Anne Fatland
dc.contributor.authorBanner, Maria Camilla Bech
dc.contributor.authorAndersen, Edvard Nordahl
dc.date.accessioned2023-10-18T11:29:28Z
dc.date.available2023-10-18T11:29:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3097261
dc.descriptionExecutive Master of Management i PR-ledelse og strategisk kommunikasjon fra Handelshøyskolen BI, 2023en_US
dc.description.abstractVinteren 2022/23 viser tall fra Helsedirektoratet at den seksuelt overførbare sykdommen gonoré øker i smitte, ikke minst blant unge kvinner. Helsedirektoratet ønsker å redusere smitten, for å ivareta en god og trygg seksuell helse. Gjennom en PR-kampanje ønsker direktoratet å få flere til å bruke kondom. I denne kampanjeoppgaven benytter vi relevante deler av Ronald D. Smiths modell for strategisk planlegging av PR-kampanjer. Vi har gjennomført en kvantitativ spørreundersøkelse blant unge menn og kvinner for å analysere deres holdninger til bruk av kondom. Resultatene fra undersøkelsen viste at det er høy grad av kunnskap om gonoré, men lav grad av aksept for å bruke kondom. Hovedmålet for kampanjen er å øke kondombruken, med et delmål om å styrke unge menns holdninger til denne prevensjonstypen. For å realisere målene har vi valgt kommunikasjonsrettede tiltak, med stor vekt på å nå målgruppen på et sosialt medium. Til dette har vi har vi benyttet diffusjonsteori, ELM-modellen og Habers modell for budskapsutforming som teoretiske rammeverk. PR-kampanjen er fiktiv, men er tenkt å iverksettes på forsommeren 2023 og avsluttes i begynnelsen av september 2023.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectledelseen_US
dc.subjectstrategisken_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectpublicen_US
dc.subjectrelationen_US
dc.titleFå den på!en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel