Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStrand, Arvid
dc.contributor.authorHansen, Eirik
dc.contributor.authorHelbæk, Gisle Hagen
dc.date.accessioned2022-11-28T13:30:45Z
dc.date.available2022-11-28T13:30:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3034511
dc.descriptionExecutive Master of Management i Ledelse av lærings - og læreplanarbeid fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractHøle barne- og ungdomsskule er en 1-10 skole med til sammen 143 elever og 31 ansatte. I planleggingen og i implementeringen av fagfornyelsen av vi brukt Udir sin kompetansepakke, fagfornyelsen. Personalet er gjort kjent med sitt nye oppdrag og nye arbeidsmetoder. Personalet har reflektert individuelt og i grupper for å utvikle ny praksis. Høsten 2021 gjennomførte vi en ståstedsanalyse som er vårt utgangspunkt for vår analyse om profesjonsutvikling og profesjonssamarbeid på Høle skole:  Helhetsperspektivet og evaluering av ledelsen  Læreplanarbeid  Elevenes motivasjon, underveisvurdering og læring  Profesjonsutvikling og skoleutvikling  Klasseledelse Disse fem områdene er kategorisert i tre nivåer: Mindre god, god og fremragende. De er satt inn i et SWOT-skjema. Resultatene viser variasjon i kvalitet mellom indikatorene i vår analyse. I del 2 har vi redegjort for teorigrunnlaget for profesjonelt lærende fellesskap (PLF), og lagt vekt på de områdene innenfor PLF som er basert på resultatene av vår SWOT-analyse.  Felles visjoner og mål  Pågående utforsking - refleksiv praksis  Skoleutvikling med fokus på elevenes læring  Støttende kulturer og samarbeid for kollektiv læring  Sterkt lederskap med støttende og delt ledelse Vår analyse viser at i implementeringen av fagfornyelsen bør ledelsen gjeninnføre skolevandring. Lærerne må oppleve refleksiv praksis og deltakelse i alle våre utviklingsprosesser. Endringene omfatter kollektiv utvikling, evaluering av elevenes læringsprosesser, sterkt lederskap med støttende og delt ledelse og utvikle ny praksis. Dette må til for å nå vårt hovedmål, nemlig at etablering av PLF skal øke elevenes læring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectledelse læring læreplanen_US
dc.titleLedelse av lærings - og læreplanarbeiden_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel