Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorChristoffersen, Jon
dc.date.accessioned2022-11-25T08:02:38Z
dc.date.available2022-11-25T08:02:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3034000
dc.descriptionExecutive Master of Management i Ledelse av utviklings og - endringsarbeid fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractDenne prosjektoppgaven tar for seg arbeidet med et utviklingsprosjekt for å forbedre den profesjonelle læringskulturen i møte med elever med traumer. Prosjektet ser hovedsakelig på den ledelsesmessige siden ved dette: i hvilken grad kan leder påvirke de ansatte og læringskulturen. Antagelsen er at ved å lykkes i dette, vil arbeidet også komme elevene til gode. Denne antagelsen støttes av både teori og praktiske erfaringer som kommer frem underveis i oppgaven. Prosjektet bygger på et teoretisk fundament der særlig lærende ledelse, teori om læringskultur og selvbestemmelsesteori står sentralt. Videre beskriver oppgaven rammebetingelser, kartlegging og metode for prosjektet. Deretter beskriver og drøfter oppgaven en rekke tiltak som ble gjort for å utvikle en bedre læringskultur. Avslutningsvis følger en overordnet evaluering og refleksjon. Prosjektoppgaven viser at det er en rekke ting ledere kan gjøre for å utvikle en bedre læringskultur samtidig som man jobber med en vanskelig sak. Samtidig viser også oppgaven enkelte ledelsesmessige feil eller unnlatelser som kan tjene som læring til fremtidig arbeid med å bygge gode læringskulturer i andre sammenhenger.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectledelse utvikling endringsarbeiden_US
dc.titleLedelseen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel