Kommunikasjon som skaper gode relasjoner - for ledelse i det digitale
Abstract
I denne oppgaven stiller jeg spørsmålet «Hvordan kan jeg som leder tilrettelegge for bedre kommunikasjon i en hybrid arbeidshverdag, slik at det styrker relasjonene?».
Problemstillingen belyses ut fra kommunikasjonsperspektivet, hvor jeg spesielt har vært opptatt av kommunikasjon i det digitale, betydningen av tilstedeværelse i kommunikasjon og dialogens betydning i kommunikasjon. Konteksten for studien i denne oppgaven er NAV kontoret jeg er leder for, og jeg tar utgangspunkt i intervjuer og samtaler med ansatte, faglitteratur, annet studiemateriell og egne refleksjoner og erfaringer. I analysen peker jeg på de viktigste tendensene jeg mener påvirker vår kommunikasjon, og ut fra funnene presenterer jeg relevant ledelsesperspektiv og kommunikasjon som er aktuell for oss og vår organisasjon i den digitale tiden vi lever i.
Description
Executive Master of Management i Tilstedeværende ledelse – i en digital tid fra Handelshøyskolen BI, 2021