Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDahle, Kamilla Helen Hansrud
dc.contributor.authorAndreassen, Isabell Riise
dc.date.accessioned2022-10-18T19:32:37Z
dc.date.available2022-10-18T19:32:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3026849
dc.descriptionBacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractVi går inn på viktigheten av Key Account Management samt utvikling av nøkkelkunder hos bedrifter. Vi tar også for oss teori om markedsorientering, relasjonsbygging, salg- og kjøpsprosessen, Key Account Team og CRM. Vi har gjennomført undersøkelser hvor vi har tatt i bruk eksplorativt design og kvalitativ metode. For å komme mest mulig i dybden av emnet og bedriften foretok vi dybdeintervjuer med både relevante ansatte i Helthjem og fire av deres kunder. Etter en nøye vurdering anså vi dette som den beste måten å løse problemstillingen på. Informasjonen vi mottok fra dybdeintervjuene ble videre brukt til å analysere resultater. Undersøkelsene viser til at begge parter – Helthjem og deres kunder – vektlegger flere av de samme faktorene. De viktigste faktorene var tilgjengelighet, rådgivning, nøyaktighet og å holde seg profesjonell. CRM kom frem som en av de viktigste faktorene fra Helthjem. CRM er en Key Account Managers viktigste verktøy for å bygge relasjoner, effektivisere prosesser og skape verdi. Dette er et område hvor vi ser det finnes forbedringspotensiale. Avslutningsvis drøftes funn i samhold med teori, etterfulgt av en konklusjon hvor vi har vist til et helhetlig bilde av teorien samt hvilke faktorer som kommer frem av analysen for å best mulig svare på problemstillingen. I tillegg kommer vi med anbefalinger til Helthjem, blant annet hvordan kundegapet kan lukkes ettersom det er mangler å finne i kunnskapsgapet og serviceleveransegapet. Vi kommer i tillegg med forslag til hvordan relasjonene kan styrkes.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectsalgsledelse personlig salgen_US
dc.titleHelt hjem - Key Account Management -en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel