• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?»

Godø, Robin V.; Aandal, Trude; Hole, Olea Hole
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2570728.pdf (2.549Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2684837
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [571]
Sammendrag
I nyhetsbildet i Trondheim florerer det med overskrifter om «butikkdød» og

nedleggelser i Midtbyen. Formålet med vår bacheloroppgave er å se på

hvordan motebutikken Carma i Midtbyen opplever vekst til tross for

nedgangen i markedet, og hvordan andre butikker kan gjøre det samme.

Basert på dette har vi kommet frem til problemstilling:

«Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan

trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?»

Digitalisering har gjort sitt inntog i handelsbransjen, og med dette har markedet

og kundeatferden endret seg. Gjennom denne bacheloroppgaven vil vi ta for

oss situasjonen i Midtbyen, samt ta en titt på en av dens suksesshistorier,

Carma AS. Vi har holdt intervju med både daglig leder for Carma AS for å

forstå hvorfor Carma opplever vekst i et marked i endring, samt en representant

for Midtbyen Management for å få forståelse om hvordan situasjonen i

Midtbyen egentlig er.

For å svare på hvorfor Carma opplever vekst har vi gjennom litteraturstudie

presentert relevante teorier. Dette har gitt oss grunnlag for å analysere dette

videre. I metodekapittelet har vi brukt kvalitative og kvantitative metoder. Vi

har analysert Handelsrapporten 2019/2020 og Midtbyens

handlevaneundersøkelse, samt utført en kundeundersøkelse blant Carma sine

kunder for å få et bredere perspektiv og gi oss et godt grunnlag for å kunne

diskutere situasjonen.

Med denne oppgaven ønsker vi å besvare hvorfor det er så mye snakk om

butikkdød, og komme med forslag til hva fysiske butikker i Midtbyen kan

gjøre for å konkurrere mot nettbutikkene som overtar handelen.

Viktige funn fra analysen tyder på at det å være tilgjengelig på de kanalene

kundene er og følge med i tiden er viktig for å oppleve suksess. Andre tiltak vil

vi presentere i konklusjonen, som er basert på relevant teori og funn fra

analysene.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2020
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit