Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGodø, Robin V.
dc.contributor.authorAandal, Trude
dc.contributor.authorHole, Olea Hole
dc.date.accessioned2020-10-23T13:42:37Z
dc.date.available2020-10-23T13:42:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684837
dc.descriptionBacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2020en_US
dc.description.abstractI nyhetsbildet i Trondheim florerer det med overskrifter om «butikkdød» og nedleggelser i Midtbyen. Formålet med vår bacheloroppgave er å se på hvordan motebutikken Carma i Midtbyen opplever vekst til tross for nedgangen i markedet, og hvordan andre butikker kan gjøre det samme. Basert på dette har vi kommet frem til problemstilling: «Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?» Digitalisering har gjort sitt inntog i handelsbransjen, og med dette har markedet og kundeatferden endret seg. Gjennom denne bacheloroppgaven vil vi ta for oss situasjonen i Midtbyen, samt ta en titt på en av dens suksesshistorier, Carma AS. Vi har holdt intervju med både daglig leder for Carma AS for å forstå hvorfor Carma opplever vekst i et marked i endring, samt en representant for Midtbyen Management for å få forståelse om hvordan situasjonen i Midtbyen egentlig er. For å svare på hvorfor Carma opplever vekst har vi gjennom litteraturstudie presentert relevante teorier. Dette har gitt oss grunnlag for å analysere dette videre. I metodekapittelet har vi brukt kvalitative og kvantitative metoder. Vi har analysert Handelsrapporten 2019/2020 og Midtbyens handlevaneundersøkelse, samt utført en kundeundersøkelse blant Carma sine kunder for å få et bredere perspektiv og gi oss et godt grunnlag for å kunne diskutere situasjonen. Med denne oppgaven ønsker vi å besvare hvorfor det er så mye snakk om butikkdød, og komme med forslag til hva fysiske butikker i Midtbyen kan gjøre for å konkurrere mot nettbutikkene som overtar handelen. Viktige funn fra analysen tyder på at det å være tilgjengelig på de kanalene kundene er og følge med i tiden er viktig for å oppleve suksess. Andre tiltak vil vi presentere i konklusjonen, som er basert på relevant teori og funn fra analysene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectadministrasjonen_US
dc.title«Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?»en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel