• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?»

Godø, Robin V.; Aandal, Trude; Hole, Olea Hole
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2570728.pdf (2.549Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2684837
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [572]
Abstract
I nyhetsbildet i Trondheim florerer det med overskrifter om «butikkdød» og

nedleggelser i Midtbyen. Formålet med vår bacheloroppgave er å se på

hvordan motebutikken Carma i Midtbyen opplever vekst til tross for

nedgangen i markedet, og hvordan andre butikker kan gjøre det samme.

Basert på dette har vi kommet frem til problemstilling:

«Hvorfor opplever Carma vekst i et marked i endring, og hvilke tiltak kan

trekke flere kunder til fysiske butikker i Midtbyen?»

Digitalisering har gjort sitt inntog i handelsbransjen, og med dette har markedet

og kundeatferden endret seg. Gjennom denne bacheloroppgaven vil vi ta for

oss situasjonen i Midtbyen, samt ta en titt på en av dens suksesshistorier,

Carma AS. Vi har holdt intervju med både daglig leder for Carma AS for å

forstå hvorfor Carma opplever vekst i et marked i endring, samt en representant

for Midtbyen Management for å få forståelse om hvordan situasjonen i

Midtbyen egentlig er.

For å svare på hvorfor Carma opplever vekst har vi gjennom litteraturstudie

presentert relevante teorier. Dette har gitt oss grunnlag for å analysere dette

videre. I metodekapittelet har vi brukt kvalitative og kvantitative metoder. Vi

har analysert Handelsrapporten 2019/2020 og Midtbyens

handlevaneundersøkelse, samt utført en kundeundersøkelse blant Carma sine

kunder for å få et bredere perspektiv og gi oss et godt grunnlag for å kunne

diskutere situasjonen.

Med denne oppgaven ønsker vi å besvare hvorfor det er så mye snakk om

butikkdød, og komme med forslag til hva fysiske butikker i Midtbyen kan

gjøre for å konkurrere mot nettbutikkene som overtar handelen.

Viktige funn fra analysen tyder på at det å være tilgjengelig på de kanalene

kundene er og følge med i tiden er viktig for å oppleve suksess. Andre tiltak vil

vi presentere i konklusjonen, som er basert på relevant teori og funn fra

analysene.
Description
Bacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit