• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bacheloroppgave Adams Matkasse

Einmo, Sindre Neppelberg; Monsen, Synne Cathrine
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2566060.pdf (1.971Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2684717
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [572]
Abstract
Varehandelen er i stor endring, og det stilles nå større krav til kompetanse og

dyktige selgere. Med dette som utgangspunkt ønsker vi i vår bacheloroppgave

å se på hvordan bruk av coaching vil kunne forbedre salgsferdigheter hos

selgere og dermed salgsresultatene til bedrifter i varehandelen. Vi har valgt

følgende problemstilling:

Hvordan kan systematisk implementering av coaching øke salget til Adams

Matkasse?

Innledningsvis vil oppgaven fremlegge relevant litteratur for temaet coaching.

Mange bedrifter taper kunder og salg fordi selgerne ikke unytter sitt fulle

potensiale. Ved å benytte coaching som virkemiddel vil en gjennom å

kartlegge nåsituasjon samt ønsket situasjon, kunne tilpasse den individuelle

veiledningen og utvikle selgere.

Videre blir det aktuelle undersøkelsesdesignet og metoden presentert. I

oppgaven har vi benyttet et eksplorativt design for å undersøke hvordan

Adams Matkasse i dag implementerer coaching. Metoden anvendt i oppgaven

er en kvalitativ forskningsmetode hvor vi har innhentet data gjennom

individuelle dybdeintervjuer.

I forkant av dybdeintervjuene ble det utformet en intervjuguide for å sikre

struktur i gjennomføringen av intervjuene. Intervjuobjektene er henholdsvis

fire selgere ansatt hos Adams Matkasse avd. Trondheim og salgsleder for den

aktuelle avdelingen. Innhentet informasjon har videre dannet grunnlag for

analysene.

Avslutningsvis blir relevante funn sett i lys av teori presentert tidligere i

oppgaven, etterfulgt av en konklusjon- og anbefalingsdel. Undersøkelsene

viste at Adams Matkasse i noen grad benyttet seg av coaching ved oppfølging i

felt samt i medarbeidersamtaler. Basert på funnene har vi avdekket hvilke

forbedringsmuligheter vi ser for Adams Matkasse, og hvordan de i større grad

kan implementere coaching og dermed potensielt bidra til økt salg. Dette blir presentert i konklusjon- og anbefalingsdelen, samt gjennomgått med Adams

Matkasse.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit