• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Geofiltermarkedsføring på snapchat

Munkejord, Johannes Vea
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
2565646.pdf (1.852Mb)
Vedlegg som skal limes inn i bachelor - PDF.pdf (1.256Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2683327
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [571]
Abstract
I denne bacheloroppgaven undersøkes det hva geofiltermarkedsføring på Snapchat

er og hva som er fordeler og ulemper med denne typen markedsføring og sette

dette i et større lys. Formålet med oppgaven er å se dette både fra et bedrifts og et

mottaker perspektiv og undersøker deler av denne typen markedsføring. Det har

ført til denne problemstillingen:

«Geofiltermarkedsføring på Snapchat»

For å finne ut mer om dette temaet har jeg delt dette opp i forskjellige hypoteser

og forskjellige type undersøkelser. For å løse og finne ut av disse hypotesene har

jeg brukt både kvantitativ og kvalitative metoder. I løpet av oppgaven har jeg

snakket med både markedsføringsbyrådet og daglig leder for Snapchat Norge, så

vell som vanlige brukere av Snapchat og geofilter. Det har blitt gjennomført

fokusgrupper, ekspertintervju og spørreundersøkelse for å samle inn data til

oppgaven.

I teoridelen er det koblet mange modeller teorier knyttet til

markedskommunikasjon, psykologi og digital markedsføring.

I analysen har det blitt gjennomført validitets- og reliabilitetstester for å sørge for

at oppgaven holder et høyt nivå, i tillegg til dette så har fokusgruppene og

ekspertintervjuet blitt analysert. Ved spørreundersøkelsen så har det blitt

gjennomført flere T-tester for å finne ut om forskjeller spesielt blant kjønnene i

bruken av geofilter.

Forskningen har bekreftet mye av det man hadde forventet av denne typen

markedsføring. Og at denne formen for markedsføring kommer til å spille en rolle

i fremtiden. Det er knyttet stor potensiale til geofiltermarkedsføring noe som

denne oppgaven peker på.
Description
Bacheloroppgave i Digital markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2020
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit