Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMunkejord, Johannes Vea
dc.date.accessioned2020-10-16T11:18:03Z
dc.date.available2020-10-16T11:18:03Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683327
dc.descriptionBacheloroppgave i Digital markedsføring fra Handelshøyskolen BI, 2020en_US
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven undersøkes det hva geofiltermarkedsføring på Snapchat er og hva som er fordeler og ulemper med denne typen markedsføring og sette dette i et større lys. Formålet med oppgaven er å se dette både fra et bedrifts og et mottaker perspektiv og undersøker deler av denne typen markedsføring. Det har ført til denne problemstillingen: «Geofiltermarkedsføring på Snapchat» For å finne ut mer om dette temaet har jeg delt dette opp i forskjellige hypoteser og forskjellige type undersøkelser. For å løse og finne ut av disse hypotesene har jeg brukt både kvantitativ og kvalitative metoder. I løpet av oppgaven har jeg snakket med både markedsføringsbyrådet og daglig leder for Snapchat Norge, så vell som vanlige brukere av Snapchat og geofilter. Det har blitt gjennomført fokusgrupper, ekspertintervju og spørreundersøkelse for å samle inn data til oppgaven. I teoridelen er det koblet mange modeller teorier knyttet til markedskommunikasjon, psykologi og digital markedsføring. I analysen har det blitt gjennomført validitets- og reliabilitetstester for å sørge for at oppgaven holder et høyt nivå, i tillegg til dette så har fokusgruppene og ekspertintervjuet blitt analysert. Ved spørreundersøkelsen så har det blitt gjennomført flere T-tester for å finne ut om forskjeller spesielt blant kjønnene i bruken av geofilter. Forskningen har bekreftet mye av det man hadde forventet av denne typen markedsføring. Og at denne formen for markedsføring kommer til å spille en rolle i fremtiden. Det er knyttet stor potensiale til geofiltermarkedsføring noe som denne oppgaven peker på.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectdigital markedsføringen_US
dc.titleGeofiltermarkedsføring på snapchaten_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel