Tryg Forsikring
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2620011Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Bachelor [817]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningsfaget Forretningsutvikling og
digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven handler
om hvordan Tryg Forsikring kan effektivisere arbeidsprosesser for sine
forsikringsrådgivere ved å eliminere dobbeltarbeid. Vi har hatt et godt
samarbeid med to franchisekontor for Tryg Forsikring, noe som har resultert i
god innsikt i dagens systemer og hvilke utfordringer disse byr på.
I forsikringsbransjen opplever flere virksomheter teknisk gjeld da de er preget
av utdaterte og trege systemer. Vi valgte derfor å skrive om Tryg Forsikring
som er en stor virksomhet i bransjen. Tryg Forsikring har mange
franchisekontorer som benytter deres systemer, og en endring vil kunne utløse
flere positive effekter for brukerne og dermed resultere i økonomisk gevinst.
Vi har derfor utarbeidet følgende problemstilling: «Hvordan kan Tryg
Forsikring forbedre brukeropplevelse og funksjonalitet for sine
forsikringsrådgivere?» For å innhente relevant data har vi utført både
semistrukturerte og strukturerte intervjuer med flere forsikringsrådgivere. Vi
fikk en god innføring i dagens systemer og fikk sett nærmere på utfordringene
som forsikringsrådgiverne opplever i dagens CRM-system, Nextcom.
Etter å ha kartlagt dagens og ønsket situasjon så vi et stort forbedringspotensial
for CRM-systemet, Nextcom. Gjennom intervjuer og datainnhenting kom det
fram at flere forsikringsrådgivere ikke anvender CRM-systemet på grunn av
manglende funksjonalitet og brukeropplevelse. På bakgrunn av dette utarbeidet
vi tre alternative løsninger med fokus på bedre brukeropplevelse og økt
funksjonalitet ved å eliminere dobbeltarbeid.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2019