• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tryg Forsikring

Bratland, Karoline Borge; Bergh, Rebecca Råheim Hiis
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2257286.pdf (2.280Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2620011
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven er skrevet i fordypningsfaget Forretningsutvikling og

digitalisering ved Handelshøyskolen BI - Campus Bergen. Oppgaven handler

om hvordan Tryg Forsikring kan effektivisere arbeidsprosesser for sine

forsikringsrådgivere ved å eliminere dobbeltarbeid. Vi har hatt et godt

samarbeid med to franchisekontor for Tryg Forsikring, noe som har resultert i

god innsikt i dagens systemer og hvilke utfordringer disse byr på.

I forsikringsbransjen opplever flere virksomheter teknisk gjeld da de er preget

av utdaterte og trege systemer. Vi valgte derfor å skrive om Tryg Forsikring

som er en stor virksomhet i bransjen. Tryg Forsikring har mange

franchisekontorer som benytter deres systemer, og en endring vil kunne utløse

flere positive effekter for brukerne og dermed resultere i økonomisk gevinst.

Vi har derfor utarbeidet følgende problemstilling: «Hvordan kan Tryg

Forsikring forbedre brukeropplevelse og funksjonalitet for sine

forsikringsrådgivere?» For å innhente relevant data har vi utført både

semistrukturerte og strukturerte intervjuer med flere forsikringsrådgivere. Vi

fikk en god innføring i dagens systemer og fikk sett nærmere på utfordringene

som forsikringsrådgiverne opplever i dagens CRM-system, Nextcom.

Etter å ha kartlagt dagens og ønsket situasjon så vi et stort forbedringspotensial

for CRM-systemet, Nextcom. Gjennom intervjuer og datainnhenting kom det

fram at flere forsikringsrådgivere ikke anvender CRM-systemet på grunn av

manglende funksjonalitet og brukeropplevelse. På bakgrunn av dette utarbeidet

vi tre alternative løsninger med fokus på bedre brukeropplevelse og økt

funksjonalitet ved å eliminere dobbeltarbeid.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2019
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit