• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Regnskogen trenger deg

Halvorsen, Johanna Kringlen; Jenshus, Ida Vang
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2261884.pdf (1.611Mb)
Bachelor_vedlegg.pdf (795.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2619706
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [881]
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven i kampanjeplanlegging har vi utarbeidet en kampanje

for Regnskogfondet, med fokus på regnskogen i Sentral-Afrika. Kampanjen har

som hensikt å skape engasjement og økt kunnskap hos målgruppen ved å opplyse

om problematikken regnskogen står overfor. Bakgrunnen for situasjonen er den

økende graden av storskalahogst som er med på å ødelegge plante- og dyrelivet

samt bostedet til menneskene som lever der.

Oppgavens overordnede problemstilling er derfor som følger:

“Hvordan kan vi gjennom en PR-kampanje skape økt kjennskap til og

engasjement rundt arbeidet Regnskogfondet gjør i Sentral-Afrika?”

Innledningsvis presenterer vi oppgavens analyse av situasjonen, organisasjonen

og interessentene. Videre har vi utarbeidet kampanjens målgruppe basert på

innsikten vi har innhentet. For å skaffe oss dypere innsikt i målgruppens

holdninger knyttet til å gi penger til veldedige organisasjoner samt målgruppens

syn på miljø, naturvern og menneskerettigheter, gjennomførte vi en kvantitativ

spørreundersøkelse og en kvalitativ undersøkelse i form av web-søk for å

kartlegge trender i sosiale medier.

På bakgrunn av funnene fra de kvantitative og kvalitative undersøkelsene

utarbeidet vi et hovedmål, samt to delmål. Hovedmålet er å bidra til å stoppe

avskogingen i regnskogen i Sentral-Afrika. Kampanjen skal bidra til å øke

kjennskap hos målgruppen med 10% og øke engasjementet rundt arbeidet til

Regnskogfondet med 5%. Deretter etablerte vi handlings- og responsstrategier og

en budskapsstrategi for kampanjen. Avslutningsvis legger vi frem valg av ulike

taktikker for å formidle budskapet, sammen med et budsjett og en tidsplan for

kampanjen. Til slutt presenterer vi et forslag til hvordan disse kan måles og

evalueres etter endt kampanjeperiode.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2019
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit