• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivasjonsstudie av telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y

Mørk, Edvard
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
2260695.pdf (2.195Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2618760
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
Min bacheloroppgave handler om motivasjon av telefonselgere fra generasjon

X og generasjon Y. Jeg valgte motivasjon som hovedtema, da jeg finner

motivasjon knyttet til salgsyrker svært spennende og samtidig noe jeg gjerne

ville lære mer om. Oppgaven er et kvalitativt studie, hvor det har blitt

gjennomført 12 dybdeintervjuer gjennom en semistrukturert intervjuguide.

Jeg vil presentere mine funn på bakgrunn av relevant teori. Oppgavens

tematikk er forankret i et ønske om å undersøke hvorvidt det eksisterer

forskjeller på hva som motiverer telefonselgere fra generasjon X og generasjon

Y i ulike bedrifter. Jeg falt derfor på følgende problemstilling: Eksisterer det

forskjeller på hva telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y motiveres

av i ulike bedrifter?

Oppgaven er inndelt i fem hoveddeler: innledning, teori, metode, analyse og til

slutt en oppsummering av oppgaven. I første kapittel gis det en kort

presentasjon av generasjon X og generasjon Y. Deretter har jeg gjort rede for

oppgavens struktur og oppsett, før jeg har forklart bakgrunnen for valgt

problemstilling og de fire tilknyttede forskningsspørsmålene. Avsluttende i

første kapittel har jeg forklart de avgrensningene som er satt for oppgaven.

I metode-delen har jeg presentert formålet med analysen og gjort rede for den

metoden jeg har brukt for å samle inn data. Gjennomgående i dette kapitlet har

jeg begrunnet de valgene jeg har foretatt underveis.

I drøftingsdelen analyserte jeg funnene i lys av teorien og fant dermed noen

markante forskjeller mellom de to aldersgruppene innenfor faktorer som

lederstil, indre og ytre motivasjon og tilhørighet. Avsluttende i oppgaven har

jeg lagt frem en anbefaling til hvordan bedrifter kan øke de ansatte sin

motivasjon ved å tilpasse disse områdene. Til slutt har jeg beskrevet mine

tanker rundt oppgaveprosessen.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2019
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit