Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTysnes, Thea Johanne Wiken
dc.contributor.authorMarinas, Amalie
dc.date.accessioned2018-11-20T08:43:37Z
dc.date.available2018-11-20T08:43:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2573851
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2018nb_NO
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap og med det er første delingstjeneste innen mote i Norge. Med bærekraft i bunnlinjen og delingsøkonomien i ryggraden har virksomheten opplevd rask vekst og stor etterspørsel i løpet av sine få år på markedet. Likevel er det fortsatt mangel på kunnskap om hvordan vi som forbrukere kan bidra til bærekraftig konsumering av klær. Med det som bakgrunn har vi utformet følgende problemstilling for oppgaven: “Hvordan kan Fjong bidra til en mer bevisst og miljøvennlig konsumering av klær blant kvinner i Norge?” Ovennevnte drøftes gjennom pensumlitteraturens fire faser: 1) Formative undersøkelser, 2) Strategi, 3) Taktikk og 4) Evaluering. Innledningsvis vil en situasjonsanalyse kartlegge interne og eksterne faktorer som utgjør selskapets nåsituasjon, herunder et trendbilde som viser økt interesse for temaene bærekraftig mote og delingsøkonomi. I organisasjonsanalysen vises det til knappe ressurser, og høye ambisjoner. Selskapets styrker, svakheter, muligheter og trusler redegjøres for i en SWOT-analyse. Videre identifiseres nøkkelinteressenter, med vekt på producers, limiters og enablers. Med formål om å engasjere og forklare forbrukerne hvordan Fjong kan gavne dem, vil tre delmål bidra til å oppnå kampanjens overordnede mål om å “øke kjennskap til, og kunnskap om Fjong blant kvinner i alderen 25-34 år med 40 % gjennom kampanjeperioden”. Videre vil en proaktiv kommunikasjonsstrategi legge til rette for valg av taktikker, før en evaluering av tiltakene tar for seg hvordan resultatene skal måles.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectkampanjeutviklingnb_NO
dc.subjectPRnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonnb_NO
dc.titleKampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap"nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel